60% עד 70% מהבגדים והאביזרים שמקפיד צחי אוחיון למכור בקנדיד (CANDID), הרשת לבגדי גברים עם שותפו גל רביבו, הם מתוצרת ישראל. למרות שאת הקריירה שלו בתחום האופנה התחיל דווקא בפקטורי 54, הרשת המסמלת את היבוא בתחום האופנה.
מה היתרונות מבחינתך בהתעקשות על מוצרי אופנה ישראליים?
"ברמה העסקית כשעובדים על מוצרי כחול לבן, כל תהליך הבקרה והיישום לדרישות שלנו הוא ברמה גבוהה יותר. כשעולה לנו רעיון לפריט חדש, הוא בחנויות בתוך שלושה שבועות, בעוד למוצרים המיוצרים בחו"ל עלינו להמתין שלושה חודשים בממוצע. כרשת שרוצה להגיב במהירות על טרנדים חדשים באופנת גברים המהירות חשובה לנו. אופנה שמיוצרת בישראל לא חשופה לעלויות המט"ח, לא מושפעת ממכסים ומסוגלת לשמור טוב יותר על יציבות מחירים גם כשהסביבה רועדת".
ומה אתם בכל אופן מייבאים?
"נעליים וחליפות אלגנטיות שאנחנו לא מצליחים לקבל להם מענה טוב בישראל. השאיפה שלנו לשמור על רוב כחול לבן במוצרים שאנחנו מוכרים".
אוחיון (33) שמגדיר את עצמו כ-"15 שנה באופנה" התחיל דווקא כמוכר נעליים בסניף פקטורי 54 באילת. "זו הרשת שבה גדלתי, חמש שנים הייתי מוכר, וסיימתי ב-2016 כמנהל הסניף". קנדיד בגלגולה הראשונה הוקמה ב-2016 כחנות אופנת גברים בודדת בקריות על ידי רביבו, ואוחיון הצטרף כשותף. היום היא מונה חמישה סניפים, עוד שניים ייפתחו ביולי. "בכוונתנו לפתוח בשנתיים הקרובות עוד 15 סניפים. כולם בזכיינות. המחזור ב-2024 עמד על 25 מיליוני שקלים".
מהי הכי חזק במכירות?
"התחום האלגנטי שאחראי לכמחצית מהמכירות".
העליתם מחירים?
"המחירים בענף עלו ב-20% בשנתיים האחרונות באופנת הקז'ואל ובגדי היום-יום. ביגוד אלגנטי התייקר ב-10% בממוצע. אנחנו העלינו את המחירים ב-10% בגלל המשקל של הביגוד האלגנטי במכירות".
האישה עדיין באה עם הגבר לקניית הבגדים?
"בגילי 28-30 ומעלה קונים יחד. בגילים הצעירים יותר, שהם קהל היעד המרכזי שלנו, הרוב קונים בעצמם. דרישות הגבר הישראלי השתנו בהחלט, הוא הפך יותר אסתטי, חדשני ופתוח לטרנדים העולמיים, אם כי בצורה מעודנת יותר".
מה מאפיין את החתן של 2025?
הוא מוציא 1,500 שקלים בממוצע על חליפה ונעליים. ככלל, אופנת החתנים לא השתנתה הרבה, החתן המצוי רוצה להיות אלגנטי וקלאסי. השחור עדיין הצבע המועדף לחליפה. אם כי האופציה של חליפה בצבע בז' בעלייה. הוא לא קונה באונליין או בחו"ל, כי חשוב לו למדוד את הבגדים. הכנסנו לחנויות תופרות, שמבצעות תיקונים חינם".
ביוני 2024 ניתנה ללקוחות אפשרות להשקיע ב"קנדיד" באמצעות Fundit – כשתמורת חצי מהכסף קיבל המשקיע אגרות חוב עם תשואה שנתית, וחצי מניות בחברה. אוחיון: "קרוב ל-200 איש השקיעו ברשת 1.4 מיליון שקל. עכשיו אנחנו בשלב ב' – סבב גיוס פנימי של מנהלים וספקים. בשבועיים גייסנו 4 מיליון שקל מתוך 8 מליון שקבענו כיעד".






