לראשונה מאז היווסדו לפני 88 שנה, נפתחה במכון לתלבושות של מוזיאון מטרופוליטן בניו-יורק תערוכה המוקדשת כולה לגזע. היא נקראת Superfine: Tailoring Black Style ("סופר מעודן: חייטות הסגנון השחור") ומבקשת לבחון את סגנון הדנדיזם השחור שמאגד היסטוריה, מורשת, אלגנטיות ומחאה. בערב הגאלה שנערך שלשום (ב') לכבוד פתיחת התערוכה, נצבעו מסדרונות המוזיאון בחליפות מחויטות, שחלקן הטמיעו מורשת שחורה והיסטוריה אישית. קוד הלבוש שנבחר, Tailored For You (נתפר בשבילך), היה מחווה להתמקדות התערוכה בתפירה ובחייטות, תוך השארת מקום לביטוי אישי ולפרשנות חופשית מצד האורחים.
התערוכה הזו אינה רק מצעד של שמלות ערב יפות וחליפות גברים ממיטב הבדים היוקרתיים, אלא גם הצהרה פוליטית. במאמר שפורסם החודש במגזין "הרפר'ס בזאר" כתב עיתונאי האופנה האמריקאי ג'רמי לואיס: "בזמן שממשל טראמפ פועל ליישום סדר יום נאו-פשיסטי ובניית עליונות לבנה בממשל האמריקאי, חגיגה של הסגנון השחור באחד ממוסדות התרבות הגדולים במדינה מהווה כמעט אקט חתרני של התנגדות. תערוכת אופנה לא תציל את העולם ולא תפתור את אי-השוויון הגזעי, אך היא יכולה לשמש כהזדמנות חינוכית".
וכמו בכל ערב גאלה במוזיאון, גם הפעם הגיעו מפורסמים רבים והיו מראות אופנתיים מעניינים.
• מי שבלטה מעל כולם הייתה הזמרת האגדית דיאנה רוס. לאחר היעדרות של 22 שנה מהאירוע התייצבה רוס במטרופוליטן בשמלה לבנה מרהיבה עם שובל באורך חמישה מטרים וחצי, שעוצבה בשיתוף עם בנה אוון רוס והמעצב הניגרי אוגו מוזי. השמלה כללה עיטורי חרוזים, אבני חן ונוצות ולוותה בכובע נוצות דרמטי.
• ריהאנה, בהיריון מתקדם, הגיעה עם בן זוגה, המוזיקאי A$AP Rocky, שהיה אחד ממארחי הערב. הזמרת בת ה-37 בחרה במערכת לבוש מחויטת של מארק ג'ייקובס שכללה ז'קט צמר שחור קצר, חצאית בדוגמת פסים, עניבת סאטן מנוקדת וכובע רחב שוליים בעיצוב משותף עם סטיבן ג'ונס.
• המוזיקאי ומעצב האופנה פארל וויליאמס גייס את בית לואי ויטון לחסות מרכזית של הערב, מה שהבטיח לא מעט מפורסמות בבגדי המותג. וויליאמס עצמו הסתפק במראה מחויט, ולא החמיץ הזדמנות להדגים איך עושים את זה נכון עם מכנסיים בגזרת פעמון וז'קט מקושט ב-100 אלף פנינים. הופעתו שיקפה את עקרונות הדנדיזם השחור – תחכום, גאווה תרבותית ובחירה מודעת בסגנון.
• השחקנית זנדאיה, שמאורסת לשחקן טום הולנד, הופיעה במעין שמלת כלה. זנדאיה בחרה בחליפת שלושה חלקים לבנה בעיצוב מותאם אישית של פארל וויליאמס ללואי ויטון, כמחווה לחליפה הלבנה והאייקונית שלבשה ביאנקה ג'אגר ב-1971.
• ניקול קידמן הגיעה בשמלת סטרפלס שחורה של בלנסיאגה, אבל כולם דיברו על השיער החדש והקצר שהציגה, שכלל שורשים חומים לצד הבלונד הקבוע. מי שחתום על התסרוקת הוא מעצב השיער הישראלי אדיר אברג'ל, בנו של איש הפנתרים השחורים לשעבר, ראובן אברג'ל.
• הדוגמן כריסטיאן לטצ'מן, המופיע על הכריכה של קטלוג התערוכה, הופיע במראה דנדי בהשראת שנות ה-70, לבוש חליפה בצבע שמנת עם צווארון שחור מודגש בשילוב סיכת פרח ורודה גדולה על דש הז'קט בעיצוב הלנה סימון.
• המוזיקאי באד באני הגיע בבגדים המרפררים להיסטוריה הלאומית שלו. הוא בחר בחליפת צמר חומה בהשראת שנות ה-70 עם כובע פאווה (Pava) מסורתי, שהיה מזוהה עם חקלאים פורטוריקנים והפך לסמל תרבותי. הכובע שימש כמחווה לשורשיו של באני ולתרבות הפורטוריקנית.
• היריון טרי, זוגיות מפתיעה, מתיחת פנים דיסקרטית – אורחים רבים ניצלו את האירוע להכרזות ולחשיפות. בני הזוג קאלום טרנר ודואה ליפה, למשל, ניצלו את האירוע להופעה משותפת פומבית ראשונה. הוא לבש לואי ויטון, היא לבשה שאנל.
• מיילי סיירוס נראתה נהדר במערכת לבוש סקסית של אלאייה בעיצוב פיטר מולר, שכללה חולצת בטן שחורה מעור תנין וחצאית מקסי שחורה עם קפלים.
• זו הייתה יכולה להיות אחת ההופעות המרהיבות של הערב, אבל מדונה, כמו מדונה של השנים האחרונות, עסוקה בלייצר פסבדו-פרובוקציות, כאילו אנחנו נמצאים ב-1995. זה לא עבד לה הפעם. חליפת השנהב בעיצוב היידר אקרמן לטום פורד פחות החמיאה לה, והבחירה למצוץ סיגר לא דלוק על מדרגות מוזיאון המטרופוליטן נראתה כמו פרובוקציה זולה ומיושנת.
• צ'רלי XCX הכניסה קצת סקסיות לאירוע במערכת לבוש בעיצוב סטפנו גליצ'י, המנהל האמנותי של אן דמולמסטר
* הכתבה המלאה – בערוץ האופנה של ynet













