חברת האשראי "מקס" השיקה אתמול את "מקס טראוול" — אתר חדש, המציע טיסות, מלונות, חבילות נופש וכרטיסים לאטרקציות בהחזר ("קש-בק") של עד 10% מהרכישה לשימוש בחופשה הבאה.
30 מיליארד שקל בשנה מוציא הציבור על טיסות ונופש בחו"ל, וההטבות בתחום התיירות הן בין הפופולריות בארץ. שופרסל, למשל, יצאה בשבוע שעבר בהטבה: קנה שובר של 1,000 שקל לטיסות לחבילות נופש בארקיע ושלם 500 שקל בלבד. גם רמי לוי ישיק בקרוב מועדון לקוחות חדש יחד עם "ישראייר", שיקנה הטבות על רכישות בסופר. "כאל" ו"איסתא", ישיקו בקרוב פלטפורמה להזמנת מלונות.
לרגל השקת "מקס טראוול", עד ל-30 ביוני כל מוצר שיירכש בפלטפורמה מזכה בהחזר של 10%. תוקף הצבירה — עד שלוש שנים ממועד ההזמנה. לאחר מבצע ההשקה, ההחזר יהיה 5% על הזמנת טיסות בכל חברות התעופה (למעט לואו-קוסט), 10% על בתי מלון ועד 7% על חבילות נופש. כל זה — בתשלום בכרטיסי "מקס".

סימני שחיקה? ירידה של 11.5% במכירות האופנה בקניונים

באפריל האחרון חלה ירידה של 11.5% במכירות האופנה בישראל – כך עולה מנתוני חברת "ריס" העוקבת אחר מכירות האופנה בקניונים. המגמה ניכרת מאז חודש ינואר השנה, שבו נרשמה ב"ריס" ירידה של 3%, לעומת ינואר 2024. בפברואר נרשמה ירידה של 3.7%. בחודש מארס, לקראת פסח, נרשמה אמנם עלייה של 6%, אך הירידה באפריל באה מיד בעקבותיה.
ב"ריס" אומרים כי ניתן לייחס את היחלשות המכירות לנסיעות לחו"ל באותה תקופה: מספר הנוסעים ברבעון הראשון של 2025 עלה לכ-700 אלף לעומת 365 אלף איש בשנה שעברה.
ההאטה ניכרת לא רק ברשתות האופנה, אלא גם ברשתות המזון: לפי נתוני הלמ"ס, בין החודשים ינואר למארס (כולל) חלה ירידה בפדיון רשתות השיווק ב-0.4% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים. ככל הנראה, כוח הקנייה של הצרכן הישראלי מתחיל להישחק בשל עליות המחירים הדחופות.