רשת בתי הקולנוע "הוט סינמה", שבבעלות האחים זלקינד ומונה כיום עשרה מתחמים ברחבי הארץ, נכנסת לתחום חדש – מועדוני הופעות וסטנד-אפ – בדומה למודל של זאפה.
ל"ממון" נודע כי החברה נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת חתימה על שכירת מועדון הופעות חדש, שיפעל במתחם העסקים של קבוצת עזריאלי בחולון, בשטח של כ-500 מ"ר. המועדון ייקרא "דרים סטייג'" (Dream Stage), וישמש להופעות סטנד-אפ כחלק ממאמצי החברה לגוון את מקורות ההכנסה מעבר להקרנת סרטי קולנוע. אם המיזם יצליח, בכוונת הרשת להתרחב עם סניפים נוספים.
גיל סתיו, מנכ"ל הוט סינמה, מסר ל"ממון": "פיתחנו מיומנות גם בתחום האירועים. אנחנו לא רוצים שההכנסות שלנו יהיו תלויות רק בהוליווד. בשנה האחרונה אנחנו מציעים באולמות קולנוע המצוידים בבמה גם הצגות ילדים והופעות למבוגרים – בעיקר מופעי סטנד-אפ, כולל ברוסית. בנוסף, התחלנו לספק תוכן גם למתחמים חיצוניים, כמו קניון רמת אביב – הרצאות ומפגשים. לדוגמה, מפגש עם רחל אדרי משדרות ובנה שסיפרו על אירועי 7 באוקטובר. ראינו שיש ביקוש גבוה למופעי סטנד-אפ. כיום אנחנו עובדים מול סוכני אמנים, ומתפקדים למעשה גם כחברת הפקה ושיווק".
סתיו מוסיף: "ענף הקולנוע דומה לענף התעופה – צריך למלא כיסאות, ובדיוק כמו בחברות לואו-קוסט, צריך לייצר מקורות הכנסה נוספים לכל כיסא. זה גם אחד התחומים הראשונים שנפגעים בזמני משבר".
ענף הקולנוע בישראל ידע משברים רבים בשנים האחרונות: מגפת הקורונה שגרמה לסגירה מוחלטת של אולמות, מלחמת חרבות ברזל, וכן שביתת התסריטאים בהוליווד שעצרה את זרימת הסרטים החדשים. ב-2024 נמכרו בישראל כ-13 מיליון כרטיסי קולנוע בלבד – לעומת 18 מיליון ב-2017. רק ב-2025 הענף מתחיל לחזור לשגרה.
ב-2017 רכשו האחים זלקינד מבית המשפט את רשת בתי הקולנוע "גלובוס" שנקלעה לקשיים, תמורת 144 מיליון שקל הם מיתגו אותה מחדש תחת השם "הוט סינמה", לאחר שחתמו על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הכבלים HOT. עם זאת, מדובר באחת העסקאות הפחות מוצלחות של האחים, אשר ממשיכה לגרום להפסדים. הרכישה כללה גם את חברת ההפצה "טוליפ" של סרטים מהאולפנים הגדולים בהוליווד, אך בהמשך אותם אולפנים הודיעו על הפסקת שיתוף הפעולה, ועברו להפצה דרך גורם אחר בישראל.
לפני כשנה וחצי מונה גיל סתיו למנכ"ל הרשת, והחל בצעדי התייעלות, שבמסגרתם נסגרו קופות מאוישות, והמכירה הועברה למזנון. כמו כן, החלה מכירת מוצרי מרצ'נדייז ונוספו הטבות למועדון הלקוחות, בהם מחיר כרטיס של 28 שקל. סתיו: "התחרות היא לא מול בתי קולנוע אחרים, אלא מול נטפליקס. אנשים מחפשים אסקפיזם, ולכן תחום הסטנד-אפ פורח, וחוויית הקולנוע תמיד תישאר".







