גוגל מבינה שעולם האינטרנט והחיפוש משתנה, והיא רוצה להוביל אותו. בכנס המפתחים השנתי שלה, Google I/O 2025, הציגה החברה שורה של חידושים וכלי בינה מלאכותית חדשים, כאשר עבור המשתמש הממוצע, בלב הסיפור נמצא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. אז תגידו להתראות לרשימות של אתרים רנדומליים, ושלום לעוזר האישי החדש שלכם, שמכיר אתכם יותר טוב משאתם חושבים.
גוגל הכריזה כי מנוע החיפוש הוותיק שלה יקבל מצב חיפוש חדש וחכם בשם AI Mode - במקום להקליד שאלה ולקבל שורת לינקים, כרום יאפשר לכם מעכשיו לשאול שאלות מורכבות בשפה טבעית, להעלות תמונות ולשלב מידע אישי – ולקבל תשובות מפורטות, המלצות והצעות לפעולה, המבוססות על מקורות מגוונים ומעודכנים. לטענת גוגל, משתמשים במצב החדש נשארים זמן רב יותר באתרי התוצאות, מה שמעיד על אמון הולך וגובר בטכנולוגיה ובהתאמה שלה לצרכנים.
ולא רק זאת - אל מנוע החיפוש החכם יצטרפו גם סוכני AI מובנים, שיכולים לבצע פעולות שלמות עבור המשתמש – מסגירת הזמנה במסעדה או רכישת כרטיסים להופעה, ועד איתור דילים ומעקב אחרי ירידת מחירים. כך, למשל, פיצ’ר Agentic Checkout מסוגל לעקוב עבורכם אחרי מוצר מסוים ברשת שאהבתם, להתריע כאשר מחירו יורד, ואף להשלים במקומכם את הרכישה שלו, הכל מתוך כרום, ללא צורך להיכנס לאתרי קניות נפרדים.
למדוד בגדים בדיגיטל
גם עולם השופינג הופך נגיש יותר: גוגל הכריזה על הפיצ’ר Try It On שמאפשר "למדוד" בגדים דיגיטלית – מעלים תמונה אחת, וכרום מציג הדמיה ריאליסטית של איך תיראו בבגד שמצא חן בעיניכם. זאת לעומת הכלים הישנים, שדרשו כמה תמונות ולרוב לא נתנו תוצאה ריאלית.
גוגל הדגישה גם את שילוב הכלים החדשים עם מודל השפה החדש של החברה, Gemini 2.5 , שתומך בשיחה טבעית עם הדפדפן, בשיתוף פעולה עם פיצ'ר Gemini Live שמאפשר שיח קולי, שיתוף מסך, ושימוש במצלמה באופן ישיר מהדפדפן.
מרבית החידושים צפויים להיות זמינים תחילה למשתמשים בארה"ב, ורק בהמשך השנה יגיעו לשווקים נוספים בעולם. לצד זאת, פיצ'ר החיפוש החכם AI Overviews מגיע לשפה העברית, ויאפשר לקבל סיכומים ותשובות מפורטות ללא צורך לנווט בין עשרות אתרים.
אבל לא הכל נוצץ: גוגל השיקה גם את מנוי הפרימיום החדש והיקר (249 דולר בחודש) שלה, Google AI Ultra, שמקנה גישה לכל כלי הבינה המתקדמים של החברה, אחסון ענן של 30 טרה-בייט, ומנוי יוטיוב פרימיום. המחיר הגבוה – 50 דולר מעל זה של המתחרה OpenAI, מעורר חשש כי אנו עומדים בפני גל של עליות מחירים בשירותי הבינה המלאכותית השונים בשוק.
ולצד ההבטחות, נשארות שאלות: רוב הפיצ’רים ישוחררו רק בארה"ב בשלב הראשון, אין תאריכים ברורים להשקה עולמית או לתמיכה בעברית, והחיפוש האישי של כרום יתבסס על איסוף מידע נרחב על המשתמשים. גוגל אמנם מבטיחה חוויית גלישה חדשנית וחכמה שתלהיב רבים, אבל נכון לעכשיו – המהפכה שלה עולה הרבה, ודורשת מאיתנו לשקול שוב את המשמעות של פרטיות ברשת.
הכתבת הייתה אורחת גוגל בכנס המפתחים Google I/O 2025.







