תנובה משיקה לראשונה צ'יפס קפוא - תחת המותג "מאמא צ'יפס", כחלק מהתרחבותה לשוק המזון המעובד הקפוא. ל"ממון" נודע כי החברה תייבא את המוצר מבלגיה, והוא ישווק בישראל תחת מותג המשנה של תנובה - "מאמא עוף", מותג השניצלים הקפואים המוביל של החברה. המוצר יושק בחודש יולי הקרוב, ויכלול שלושה סוגי צ'יפס באריזות משפחתיות של 1.5 ק"ג: צ'יפס קלאסי, צ'יפס דק בסגנון אמריקאי, וצ'יפס עבה (סטייל "סטייק"). כל המוצרים טבעוניים, פרווה ובכשרות בית יוסף.
את הצ'יפס מייצרת חברת Fries Global הבלגית, שמייצאת למעל 150 לקוחות בכ-83 מדינות. הצ'יפס מופק מזן הפונטאן, הידוע בתכולת חומר יבש גבוהה שמקנה לו פריכות חיצונית ורכות פנימית.
למרות שתנובה מחזיקה בחברת הבת "סנפרוסט", המתמחה בירקות קפואים, ההחלטה לשווק את הצ'יפס תחת "מאמא עוף" נובעת מהעובדה שמדובר במוצר מעובד - הכולל בין השאר מייצבים ותחליפי סוכר (כגון דקסטרוז) - מה שמבדיל אותו מירקות קפואים שעברו חליטה בלבד. שוק הצ'יפס הקפוא בישראל נאמד בכ-260 מיליון שקל בשנה ורושם צמיחה שנתית מרשימה של כ-11.5%.
מדובר באחד המוצרים הנצרכים ביותר בבתים בישראל, במיוחד לצד מנות כמו שניצל והמבורגר - בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. מחקר שיזמה תנובה מעלה כי מרבית משקי הבית בישראל מכינים צ'יפס קפוא לפחות פעם בשבוע, ושליש מהם עושים זאת פעמיים בשבוע ויותר. ענת גרוס, משנה למנכ"ל תנובה מסבירה את המהלך: "צ'יפס הוא אחד המאכלים האהובים על הציבור הישראלי. כחלק מהרחבת פעילות החברה, החלטנו להיכנס לקטגוריה זו - בין היתר בשל הסינרגיה עם פעילות מותג 'מאמא עוף'". תנובה לא מתכוונת להסתפק בצ'יפס ומתכוונת להיכנס בקרוב לקטגוריית המזון הקפוא. "השקת המוצרים תאפשר לנו להציע פתרונות נוספים לארוחות ביתיות מהירות, ולהגיע לקהלים חדשים", אומרת גרוס.
מאחורי הקלעים, מדובר גם בצעד אסטרטגי חשוב עבור תנובה. בשל הגבלות רגולטוריות של רשות התחרות, החברה מתקשה לרכוש בישראל פעילויות מזון חדשות - ולכן פונה ליבוא. תנובה צפויה להתחרות ישירות ביצרניות צ'יפס מקומיות כמו תפוגן ומילוטל, וביבואנים נוספים – בהם רשתות השיווק.







