מקדונלד'ס העולמית פתחה בחודשים האחרונים בהליך לאיתור זכיין חדש שיפעיל את הרשת בישראל – כך נודע ל"ממון". לפי מידע שהגיע לידי העיתון, כי בין המתעניינים גורמים עסקיים גדולים ומוכרים במשק, בין השאר אורי מקס – מייסד רשת מקסטוק, שנמצאת כיום בשליטת קרן ההשקעות אייפקס שבשליטת זהבית כהן. מקס אמר אתמול ל"ממון": אם יפנו אלי, זה בהחלט מעניין". מקדונלד'ס העולמית לא הגיבה לפניית "ממון".
קבוצה נוספת שמתעניינת בקבלת הזיכיון היא של מנהלים מתוך רשת מקדונלד'ס העולמית ששוקלת לגבש הצעת רכישה. ל"ממון" נודע כי פניות בנושא נעשו גם לקבוצות נדל"ן גדולות המחזיקות בקניונים, ונראה שזה מעורר עניין רב בקרב אנשי עסקים בכירים במשק, שמנסים להשיג את הזיכיון היוקרתי.
הרשת דורשת מהמועמדים ניסיון בתחום המזון המהיר או המסעדנות. אחד המתעניינים אמר ל"ממון": "מדובר באחד מהזיכיונות היקרים והמבוקשים בישראל. מקדונלד'ס הוא מותג-על עולמי, אייקון של ממש. השווי המוערך נע בין 200 ל-300 מיליון דולר".
כזכור, ביוני 2024 רכשה מקדונלד'ס העולמית את הזיכיון מידיו של עמרי פדן – מי שהביא את המותג לישראל והחזיק בו במשך שלושה עשורים. הרקע למהלך היה ביקורת בינלאומית שספגה הרשת לאחר שפדן הוביל קמפיין תמיכה בחיילי צה"ל מיד לאחר מתקפת 7 באוקטובר, כולל חלוקת 10,000 ארוחות חינם לכוחות הביטחון. ברשתות החברתיות הופצו תמונות, בהן אחת ויראלית במיוחד של חייל על טנק בעזה עם שקית מקדונלד'ס – והתגובות בעולם המוסלמי לא איחרו לבוא: חרמות ופגיעה כלכלית ממשית במותג.
ההערכה בשוק היא כי מקדונלד'ס העולמית שילמה לפדן למעלה ממיליארד שקל על הרשת. מחזור המכירות של מקדונלד'ס ישראל מוערך בכ-1.7 מיליארד שקל, עם רווחיות של כ-10%.
פדן, שפתח את הסניף הראשון בקניון איילון ברמת-גן, הפך את מקדונלד'ס לרשת המסעדות הגדולה בישראל, תוך שהוא מביס מתחרות כמו בורגר קינג ובורגר ראנץ'. ב-2003 הפעילה הרשת 108 סניפים, וב-2019 כבר טיפסה ל-190 סניפים. כיום יש למקדונלד'ס כ-233 סניפים, וכמעט בכל מרכז מסחרי גדול. במהלך 2025 צפויים להיפתח עוד 12 סניפים חדשים, חלקם במתכונת מק-דרייב.
רגישות ציבורית
פדן סיים את תפקידו בינואר האחרון, ומאז פועלת מקדונלד'ס "מתחת לרדאר" לגיוס זכיין חדש. ההערכה היא שהשליטה הישירה בישראל הייתה פתרון זמני, ומלכתחילה התכוונה הרשת לחזור למודל זכיינות. בישראל, על רקע הרגישות הציבורית והתקשורתית הבינלאומית, מקדונלד'ס מעדיפה ככל הנראה קשר עקיף עם השוק המקומי.
אחד מאנשי העסקים המתעניינים ל"ממון": "מדובר באחד מהזיכיונות היקרים והמבוקשים בישראל. מקדונלד'ס הוא מותג-על עולמי, אייקון של ממש. השווי המוערך נע בין 200 ל-300 מיליון דולר"








