• הקיץ כבר כאן ויוקר המחיה בשיאו, איפה מורגשת ירידה בצריכה?
"נרשמו ירידות בכמה תחומים כמו דלק, אנשים מתדלקים פחות. אותו דבר בצריכת מזון – צרכנים מצמצמים כמויות, גם במחיר של ירידה ברמת החיים וזה כולל גם את מעמד הביניים, לרבות עובדי ההייטק שמתאימים את התנהלותם הכלכלית למציאות החדשה".
• איך המציאות הזו משפיעה על ההוצאות בחופש הגדול?
"משפחות עדיין מוציאות אלפי שקלים על קייטנות, חופשות, אטרקציות ובילויים. מצד אחד אנשים לא רוצים לוותר על החוויה ומצד אחר שוברים את הראש איך לחסוך".
• איך זה בא לביטוי בענף התיירות?
"צרכנים לא מוותרים על חופשות, אבל מפצלים את הרכישות להזמנות קטנות יותר, משווים מחירים ומנצלים מבצעים והנחות מראש. בנוסף, נרשמה ירידה בארוחות בחוץ, משפחות מעדיפות לוותר או לחפש אופציות זולות יותר".
• אילו טיפים תוכלי לתת להתנהלות כלכלית נכונה למשפחה בקיץ?
"להזמין מראש חופשות זה תמיד זול יותר, לפזר הוצאות לאורך זמן: לא צריך לקנות הכל ביולי, להשוות מחירים ולנצל פעילויות מסובסדות: עיריות, משרד החינוך ומועדוני צרכנות. דבר נוסף, לקבוע תקציב יומי. לא כל טרנד הוא חובה".
• אז מה היתרון להיות שייך למועדון צרכנות במציאות יקרה כזו?
"אחד היתרונות הבולטים הוא שהמועדון, באמצעות כוח הקנייה הקולקטיבי שלו, מאפשר לצרכנים להגן על עצמם במידת מה מההשפעות של עליות המחירים".









