בעיצומה של מלחמת התודעה המתמשכת בין ישראל לאויביה, מכון רויטרס הבריטי לחקר העיתונות (RISJ) חושף כי לראשונה - המדיה החברתית עוקפת את הטלוויזיה כמקור החדשות העיקרי בארה"ב. כך עולה ממחקר גדול של המכון, שסקר כמעט 100 אלף צרכני חדשות ברחבי העולם.
על פי המחקר, 54% מהאמריקאים אמרו שהם לומדים על החדשות בעיקר מהמדיה החברתית ו"משפיעני חדשות"; רק כמחציתם דיווחו שהם ניזונים גם מהחדשות ברשתות הטלוויזיה. בבריטניה, לעומת זאת, נמצא, כי 46% נמנעים כליל מצריכת חדשות.
לצד זאת, כמעט 60% מכלל הנשאלים הביעו דאגה לגבי יכולתם להבחין בין אמת לשקר ברשת. באופן מדהים, הדאגה הגבוהה ביותר נרשמה מצד אחד בארה"ב – ומצד שני באפריקה. דוגמה אחת מן הימים האחרונים היא סרטון וידיאו שעלה בסוכנות הידיעות "תסנים" המזוהה עם משמרות המהפכה והודהד בטלגרם, שבו נראה כביכול מטוס ישראלי שנפגע מאש נ"מ באיראן. הסרטון זכה לשיתופים נרחבים בכל הפלטפורמות ואף הגיע לכלי התקשורת הוותיקים, עד שנחשף כי הוא לקוח ממשחק סימולציה צבאי. למרות הבדיקות המקצועיות וההסברים הרשמיים, רבים בארה"ב עדיין מתייחסים אל המידע כאילו היה אמת.
המחקר של מכון רויטרס חושף ירידה נוספת בהשפעתם של ארגוני החדשות המסורתיים מול העלייה המטאורית של משפיעני יוטיוב, טיקטוק וערוצי הפודקאסט השונים.
מקור דאגה אחר הוא העלייה בקרב מי שאינם צורכים חדשות בכלל, גם לא ברשתות החברתיות. ארבעה מכל עשרה אנשים במדגם העולמי של המחקר אמרו שהם נמנעים "לפעמים או לעיתים קרובות" מחדשות.