שערי חנויות רבות נסגרו בשבוע הראשון למלחמה עם איראן וחלה ירידה של 26.9% בתשלומים בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שקדם לו. כך עולה מנתוני חברת שב"א, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב. ההוצאות באשראי הגיעו בשבוע המלחמה ל-7.4 מיליארד שקל לעומת 10.1 מיליארד שקל בשבוע שלפניו.
לפי הנתונים, במסעדות, בבתי קפה והמזון המהיר הייתה ירידה של 37.7% בהוצאות. הסכום עמד על כ-490 מיליון שקל, לעומת כ-800 מיליון שקל בשבוע שלפניו. ענף ההלבשה וההנעלה רשם ירידה משמעותית יותר של 69.2% והסכום עמד על כ-183 מיליון שקל לעומת 594 מיליון שקל. בנוסף חלה ירידה של 28% בהוצאות על דלק בשל מיעוט נסיעות.
חלק מהישראלים קנו יותר אונליין באתרים ישראליים ואף הזמינו יותר מזון משירותי משלוחים, אך גם שם חלה ירידה בהיקף של 26%, בגלל בתי עסק הסגורים למשלוחים, ירידה במספר השליחים וכי לאנשים יש פחות סבלנות להמתין למשלוח. יש ירידה גם בקניות אונליין מחו"ל משום שהמשלוחים נעצרו בשל סגירת המרחב האווירי של ישראל.
כיוון שחנויות חיוניות היו פתוחות, בחלקן המכירות עלו. כך, למשל, היקף הרכישות באשראי ברשתות המזון עלה ב-21.1% והגיע ל-1.6 מיליארד שקל לעומת 1.3 מיליארד שקל בשבוע שלפני המבצע. גם בקצביות, דגיות ומעדניות יש עלייה של 7%.
לעומת זאת, בהוצאות באשראי ברשתות הפארם חלה דווקא ירידה של כ-17% מ-286 מיליון שקל בשבוע הקודם ללחימה, ל-238 מיליון שקל.