בית המשפט אישר הסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת התעופה וויז אייר, ולפיה תשלם החברה פיצוי ל-7,726 לקוחות ישראלים שחויבו בדמי ביטול העולים על הקבוע בחוק – או שלא עודכנו כראוי על זכות הביטול.
הלקוחות יוכלו לבחור בין קבלת החזר כספי לחשבון הבנק, לבין שובר טיסה בשווי מוגדל של 20% נוספים. נניח והוא זכאי לפיצוי מזומן של 1,000 שקל, אז אם הוא מחליט לא לקחת אותו הוא מקבל ואוצ'ר בסך 1,200 שקל. החברה מחויבת לשלוח הודעתה לכל לקוח ולתת לו את האופציה לבחור.
סכום הגבייה הכולל שנגבה ביתר עומד על יותר מ-4.48 מיליון שקל. את התביעה ניהל משרד עוה"ד בעז בן צור ושות', וההליך הסתיים בגישור בפני עו"ד יגאל בורוכובסקי. הפיצוי ללקוחות יחושב לפי הפער שבין דמי הביטול שנגבו בפועל לבין השיעור המרבי המותר לפי חוק הגנת הצרכן, כפול מקדם מוסכם – ויועמד על 70% מסכום ההפרש.
ההסדר חל על לקוחות ישראלים שביטלו טיסה במשך שבע השנים שקדמו להגשת הבקשה וחויבו בדמי ביטול מופרזים או שלא קיבלו גילוי נאות על זכות הביטול. וויז אייר, לפנים משורת הדין, לפרסם באתרה הודעה בעברית על זכות הביטול וכלל השירותים המוצעים באתר. עו"ד גיא רוה, שייצג את התובעים: "המחוקק העניק לצרכן הישראלי זכות חרטה רחבה – גם ברכישת כרטיסי טיסה, והדבר חל גם על חברות זרות".






