המניה של ענקית הספורט נייקי ממריאה בוול סטריט והציגה עלייה מרשימה של כ-20% ב-5 הימים האחרונים – המניה טיפסה מ-59 ל-72 דולר. עיקר הזינוק התרחש ביום שישי, בעקבות פרסום הדוחות לרבעון הרביעי שהיו חזקים מהצפוי.
נייקי דיווחה על הכנסות של 11.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי - ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל, אך נתון משופר לעומת התחזיות של האנליסטים בוול סטריט שצפו ירידה של כמעט 15% ל-10.72 מיליארד דולר, על פי בלומברג. המכירות בחנויות זהות דווקא עלו ברבעון ב-2%, לעומת ירידה של 2.6% שהאנליסטים ציפו לה.
נוסף על כך, נייקי צופה שינוי כיוון במכירות, כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלה שמתחילה לשאת פירות חיוביים. נייקי אמרה שהיא מתכננת לצמצם את התלות שלה בסין לייצור הסחורות שהיא מוכרת בארה"ב. ספקים סיניים מהווים כיום כ-16% מייצור הנעליים שהיא מייבאת לארה"ב, על פי רויטרס.
לצד מכשולי המכסים של הנישא טראמפ, נייקי גם מתמודדת עם הרעה באמון הצרכנים כאשר היא שואפת להחזיר לקוחות לחנויות ומתחרה עם יריבות כמו און והוקה, אבל נראה שנייקי התכוננה לכך. החברה גיוונה את בסיס הייצור שלה ומנכ"ל נייקי אמר שהחברה מצפה להפחית את כמות הנעליים שהיא מייבאת מסין על ידי הקצאה מחדש של אספקה מסין למדינות אחרות. היא גם מתכננת לשתף פעולה עם ספקים ושותפים קמעונאיים ומתכוונת להעלות מחירים לצרכנים אמריקאים החל מהסתיו הזה.







