אחרי חצי שנה של השבתה, הטיסות לפאפוס שבקפריסין חוזרות: ארקיע וסאן דור (מקבוצת אל על) הודיעו כי יחדשו את הקו האווירי לתחנה הפופולרית החל מ-13 ביולי, לאחר קבלת כל האישורים הביטחוניים. מדובר בקו שנסגר בינואר בעקבות הוראת שב"כ "משיקולים ביטחוניים", מה שאילץ את הנוסעים לנחות בלרנקה ולהמשיך בנסיעה לפאפוס בשאטלים.
ארקיע תחזור להפעיל טיסה יומית לפאפוס – שבע פעמים בשבוע, וסאן דור תפעיל שישה קווים שבועיים. "פאפוס הוא אחד היעדים הפופולריים של הקיץ הישראלי", נמסר מהחברה. מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ' הוסיף: "הבשורה המיוחלת הגיעה – אנחנו חוזרים לאחד היעדים היפים והאהובים".
1 צפייה בגלריה
yk14422460
yk14422460
(צילום: דן רבן)
כמה זה יעלה?
טיסה של ארקיע לפאפוס בין 14 ל-18 ביולי עולה 332 דולר לנוסע (ללא טרולי), לעומת טיסת סאן דור באותם תאריכים – 198 דולר הלוך-חזור. חברת טוס אייר הקפריסאית מציעה את אותה טיסה תמורת 553 דולר.
גם חברות התעופה הזרות מתחילות לחזור עם סיום מבצע עם כלביא וחזרת נתב"ג ורמון לפעילות מלאה. בין אלה שכבר שבו: פליי דובאי, אתיופיאן איירליינס, איתיחאד, טארום, פליי וואן, טוס אייר, בלו בירד.
ובימים הקרובים צפויות לשוב:
אזרבייג'ן איירליינס (1 ביולי)
סמארטווינגס, היינאן איירליינס
אייר פראנס (7 ביולי)
אייר אירופה (14 ביולי)
אייר סיישל (1 באוגוסט)
גם חברות כמו גאורגיאן איירליינס, רד ווינגס, איזימוט ואוזבקיסטן איירליינס נמצאות בתהליך חזרה.
מי שעדיין לא הודיעו על חזרה: קבוצת לופטהנזה, בריטיש איירווייז, וירג'ין, וויז אייר, איבריה אקספרס, אייר אינדיה, ITA, דלתא ויונייטד.
איזי ג'ט דחתה חזרתה ל-25 באוקטובר, וריינאייר לסוף אוקטובר – עם הבטחה למעקב שוטף אחרי המצב הביטחוני בישראל.