1. כמה גלידה הישראלים צורכים ומה מייחד אותנו כצרכנים?
"שוק הגלידה בישראל מוערך בכ-1.3 מיליארד שקל בשנה. בקיץ יש זינוק של 50% במכירות, קטגוריית שלגוני האימפולס היא הגדולה ביותר בישראל, מה שמעיד על תרבות צריכה ייחודית שנשענת הרבה על קנייה ספונטנית".
1 צפייה בגלריה
yk14435581
yk14435581
(צילום: דנה קופל)
2. איך השפיעה המלחמה עם איראן על צריכת הגלידות?
"חודש יוני השנה היה יוצא דופן. ראינו עלייה חדה בצריכה, ממש כמו שקרה בתקופת הקורונה. כשאנשים מחפשים נחמה ורגע של פינוק, הם ניגשים למקפיא. בשבועיים של המלחמה עם איראן נרשמה עלייה של יותר מ-20% במכירות".
3. מהן ההעדפות של הצרכן הישראלי בטעמים לעומת חו"ל?
"טעמי וניל מובילים על פני שוקולד גם בישראל וגם בעולם. ככלל, בזירת הטעמים אין פערים גדולים, כמו בארה"ב ובאירופה, גם פה הטעמים האיקוניים הם הכוכבים: בצק עוגיות, צ'אנקי מאנקי, טופי קראנץ', שוקולד בראוניס וניו-יורק סופר".
4. למה מחירי הגלידה יקרים בישראל?
"העלייה נובעת מהתייקרות חומרי הגלם, חומרי אריזה, שכר עבודה, שינוע וכו'. ייצור גלידה איכותית מחייב רכיבים יקרים, אנחנו עושים מאמצים לצמצם את ההשפעה על המחירים, ובמקרים רבים בוחרים שלא להעלות, גם כשיש לכך הצדקה כלכלית".
5. מה טיב היחסים העסקיים שלכם כיום עם יוניליוור העולמית, הבעלים של בן & ג'ריס?
"בן & ג'ריס ישראל פועלת כחברה עצמאית כחול-לבן בבעלות שלי ומחזיקה בזכויות המלאות על המותג בארץ. מאז 2022 החברה מתנהלת ללא כל קשר משפטי, מסחרי או תפעולי עם יוניליוור או עם בן & ג'ריס הגלובלית".