שבוע ההוט קוטור לעונת הסתיו-חורף הקרובה, שנערך בשבוע שעבר בפריז, כלל ארבעה ימי תצוגות של מיטב בתי האופנה הבינלאומיים. נראו שם שמלות ערב יוקרתיות עם תג מחיר של 100 אלף יורו בממוצע – וגם הרבה מפורסמות, כמובן. היו גם כמה רגעים מכוננים: קולקציות ביכורים, פרידות מרגשות כחלק ממשחק הכיסאות של תעשיית האופנה שהסתיים לאחרונה בשיבוצים חדשים, וטכנולוגיות המעידות על הכיוון שאליו מכוונת האופנה העילית.
אחת התצוגות המדוברות הייתה קולקציית הביכורים של גלן מרטנז לבית האופנה מייזון מרג'יאלה. מרטנז יצר קולקציה אפלה שעוררה תגובות מעורבות. במרתף אפלולי הוצגו שמלות ערב פיסוליות שעירבבו את הזול עם היקר במטרה ליצור מתח יצירתי ומסר דו-משמעי. בגדי הקולקציה נוצרו, בין היתר, מפריטי יד שנייה. "הרצון להראות שאתה עשיר לא מתאים לשפה של מרג'יאלה", הסביר מרטנז ל"ווג". "אנחנו לא נייצר שמלה של 75 אלף דולר שרקומה כולה ביד, כי זה לא יתאים כאן. אנחנו הולכים למצוא צורה אחרת של פאר ועושר".
במקביל לתצוגת הביכורים של מרטנז נפרד בית האופנה בלנסיאגה מהמנהל האמנותי דמנה, שבעשור האחרון הפך את בלנסיאגה לאחד המובילים בעולם בזכות שפה עכשווית, בועטת והתכתבות עם קולקציות עבר. עם מפורסמות כמו קים קרדשיאן ואיזבל הופר שצעדו על המסלול, יצר דמנה אוסף שמאגד קודים עיצוביים ותיקים עם אלמנטים חדשים.
בסך הכל הוכיח שבוע ההוט קוטור כי הרלוונטיות שלו כיום היא בעיקר בהצגתן של טכנולוגיות חדשניות. שמלות יפות יש בשפע, אך מילת המפתח היא חדשנות. המעצבת ההולנדית איריס ואן הרפן, הידועה בשימוש חדשני בטקסטיל ובהדפסות תלת-ממד, הציגה את הקולקציה המהפכנית Sympoiesis שנשענת על בדים מחומרים מתקדמים כמו חלבונים שתורבתו במעבדה וסיבי בד מתכלים – טכנולוגיה פורצת דרך בהיבט האקולוגי. המעצבת הדהימה את הקהל כשהציגה את "שמלת החיים" – יצירה חיה המורכבת מ-125 מיליון אצות ביולומינסנטיות, המגיבות לתנועה באור כחול רך. "זה כמו לגדל יצור חי, משהו שדורש טיפול, תשומת לב והזנה", הסבירה
• הכתבה המלאה – בערוץ האופנה של ynet
צילומים: REUTERS / Manon Cruz, Thomas SAMSON / AFP










