בשורה טובה למתכוונים לייבא רכב לישראל ביבוא אישי: שר האוצר, בצלאל סמטוריץ', פירסם אתמול להערות הציבור צו שנועד להקל על יבואנים עקיפים של רכבים ולעודד תחרות בשוק הרכב החדש בישראל. הצו קובע מנגנון ייחודי, במסגרתו מס הקנייה על רכבים ביבוא עקיף יחושב לפי סכום קבוע מראש עבור כל קבוצת רכבים, ולא על בסיס שיעור אחוזי ממחיר הייבוא בפועל.
מס הקנייה עד כה מחושב בשיעור של 83% ממחיר היבוא, כולל הובלה וביטוח, מצב שיוצר פערי מס משמעותיים בין יבואנים עקיפים ליבואנים ישירים, ומקשה על התחרות.
לפי המנגנון המוצע: כל דגם רכב שייכתב ברשימה מפורטת ישויך לקבוצת רכבים בהתאם למחיר המחירון הממוצע שלו; לכל קבוצה ייקבע מס קנייה קבוע מראש, שנגזר מממוצע מחירי היבוא ההיסטוריים של דגמי הקבוצה; הצו יחול על רכבים פרטיים במחיר עד 300 אלף שקל, שאינם חשמליים, ויבואנים שאינם קשורים ליבואנים ישירים. על פי הערכות, המהלך יפחית את ההכנסות ממסים בהיקף של 10 מיליון שקל בשנה.