לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת נספרסו העוסקת במכירת מכונות קפה וקפסולות לקפה, ובמסגרתה מבקשים חמישה לקוחות לייצג את "כל לקוחותיה של נספרסו אשר סירבה לתקן את מכונות הקפה שלהם משום שלטענתה היו קיימים 'מזיקים' במכונה". זאת, החל משבע שנים אחורה. נטען כי מדובר בשיטה של נספרסו לחסוך את עלויות תיקון המכונות, וכן לנסות ולכפות על לקוחותיה לרכוש ממנה מכונת קפה חדשה.
חמשת המבקשים טוענים כי בקשת האישור עוסקת באופן הפסול והמנוגד לדין שבו מתנערת נספרסו מחובתה מכוח תעודת האחריות, הסכם שירות התיקונים והוראות הדין לתקן מכונות קפה של לקוחותיה, וזאת על בסיס טענה שלפיה קיימים "מזיקים" במכונה. "כפי שיוכח, בין אם קיימים במכונת הקפה מזיקים ובין אם מדובר בהמצאה של נספרסו בלבד (לצורך התנערות מתיקון המכונות), אין בכך כדי לאפשר לנספרסו להתנער מחובתה לתיקון מכונת הקפה", נטען.
1 צפייה בגלריה
yk14446917
yk14446917
(צילום: יח"צ)

תעודת אחריות

במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה באמצעות עוה"ד יונתן רפפורט ואדם לוין ממשרד רפפורט, לוין ביטון משרד עורכי דין, נטען כי תעודות האחריות של נספרסו שהיו בתוקף לאורך השנים ועד לשנת 2024, לא כללו כל התייחסות לצורך שהמכונה תהיה נקייה מ"מזיקים", ולא התנו את תיקונה של המכונה בכך שתהיה נקייה מהם. רק החל משנת 2024 הוספה התייחסות לקיומם של מזיקים. נטען כי במסגרת סעיף ג' לתעודת האחריות העדכנית, מובהר כי: "החברה אינה מכניסה למעבדות השירות שלה מכונות שבהן יש מזיקים. לפיכך, איסוף או קבלת מוצר לתיקון מותנים בכך שהוא יועבר לנספרסו נקי וללא מזיקים". המבקשים טוענים כי "הסעיף אינו קובע שהימצאות מזיקים פוטרת את נספרסו מחובת התיקון, ותעודת האחריות הרלוונטית למבקשים ולעיקר חברי הקבוצה (שכן לאורך רוב השנים, תעודת האחריות לא כללה התייחסות למזיקים) ממילא לא כוללת תנאי זה".
מנספרסו נמסר בתגובה: "נלמד את כתב התביעה לעומק ונגיב בערכאות המשפטיות המתאימות".