בשנה היחידה שלו במכללות הרוויח קופר פלאג, עכשיו שחקן דאלאס מאבריקס ועד לפני כמה חודשים ילד בן 18 במכללת דיוק, 4.1 מיליון דולר. לפני שעזבה את איווה כדי להפוך את ה-WNBA לצפיית חובה, הרוויחה קייטלין קלארק 3.4 מיליון דולר. בניגוד לשניהם, המתעמלת ליווי דיון מ-LSU אולי לא מוכרת לרוב העולם, אבל יש לה 5.4 מיליון עוקבים באינסטגרם ושמונה מיליון בטיקטוק – והיא הרוויחה בשנה שעברה 4.1 מיליון דולר. זו רק הקצפת מרשימה ארוכה מאוד של ספורטאים שעד לפני שלוש שנים אסור היה להם אפילו לקבל משולש פיצה בחינם, ועכשיו מרוויחים מיליונים.
קוראים לזה NIL, ראשי תיבות של name, image and likeness (שם, דמות ותדמית בתרגום חופשי למדי) - זכותו החוקית של אדם לשלוט בצורה שבה נעשה שימוש בתדמיתו, כולל באופן מסחרי. בעבר, על סטודנטים-ספורטאים נאסר לעשות עסקאות כאלה והם ויתרו על זכויות ה-NIL שלהם ברגע שבו חתמו חוזה עם קבוצות ספורט במכללות. לפני שלוש שנים, שילוב של שינויים בכללי ה-NCAA יחד עם פסיקות משפטיות, החזירו את זכויות ה-NIL לספורטאים במכללות, ומאז הילדים עושים כסף. הרבה כסף.
לפי האתר שנחשב לתנ"ך בהערכות שווי במכללות, כל אחד מ-20 הספורטאים בראש הרשימה שלו שווה לפחות מיליון דולר. רק לפני שלוש שנים אסור היה להם לקבל משולש פיצה
הרווחים מגיעים בכל מיני צורות: מנעלי ספורט וציוד אימון בחינם ועד לפריטי לבוש יוקרתיים ומוצרי חובה לחיים במעונות הסטודנטים. הכוכבים הגדולים ביותר, בהנחיית מנטורים עסקיים וייעוץ פיננסי הניתן על ידי בתי הספר, יודעים להגיע למיליונים. מותגים גדולים להוטים להוציא כסף על מי שמשלבים נוכחות חזקה במדיה החברתית עם תובנה עסקית ויכולת על המגרש.
כמובן שהרוב המכריע של ספורטאי המכללות אינם עומדים בדרישות האלה, אבל לפי on3.com, האתר שנחשב לתנ"ך בהערכות שווי במכללות, כל אחד מ-20 הספורטאים בראש הרשימה שלו שווה לפחות מיליון דולר. לפי אותו חישוב, אפילו הספורטאי המדורג במקום ה-100 היה שווה 583 אלף דולר. הספורטאים שאינם קופר פלאג צריכים רק קצת דמיון כדי לעשות כסף לא רע.
למשל דיינורסט קולינס, שחקן קבוצת הפוטבול של מכללת לייק אירי באוהיו. הוא התפרסם בגיל 9 כשצולם במבט זועף מחכה בתור ברשת המזון המהיר Popeyes. התמונה הפכה למם אינטרנטי שמחזיק מעמד עד היום. קולינס לא אהב את הפרסום, אבל 11 שנה אחרי, הבין שהוא יכול להרוויח כסף מהעובדה שכולם משתמשים בתמונה שלו, וחתם על חוזה פרסום עם Popeyes. לבריאות.