שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אמיר לוקשינסקי-גל, אישר השבוע הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה ביוני 2023 נגד רשת סופר-פארם.
התובענה הוגשה על ידי עורכי הדין משה בן דרור וינון חימי בשם לקוחות שטענו כי החברה לא עמדה בהתחייבותה לתאם מראש זמני משלוח בטווח של עד שעתיים להזמנות שבוצעו באתר. לטענתם, חלק מהלקוחות המתינו מעבר למצופה או נדרשו לאסוף את ההזמנה מסניף קרוב – מבלי לקבל זיכוי על דמי המשלוח.

תתרום גם למפונים

מנגד, טענה סופר-פארם כי מאז אפריל 2023 שינתה את מדיניות המשלוחים, וכי התובענה נוגעת לפחות מ-1% מסוג זה של משלוחים, ול-0.36% מכלל ההזמנות באתר. למרות זאת, הצדדים הגיעו להסכמה על הסדר פשרה כולל פיצוי לציבור, ללא הודאה בטענות.
לפי עיקרי ההסדר, סופר-פארם תתרום מוצרים בסך 1.6 מיליון שקל: מוצרים חיוניים ייתרמו לחיילי צה"ל, כוחות הביטחון הפועלים בעזה ובצפון הארץ, וכן למפונים מהדרום והצפון. התרומה תתבצע באמצעות עמותות שיאושרו על ידי בית המשפט, וכוללת מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, טקסטיל, מכשור רפואי ועוד.

10 שקל הנחה

כמו כן תינתן הנחה באתר האונליין (עד 700 אלף שקל): לקוחות שיבצעו רכישה מעל 300 שקל יקבלו הנחה אוטומטית של 10 שקלים, שתתווסף למבצעים קיימים. ההטבה תימשך שנה, וכל סכום שלא ינוצל יועבר כתוספת לתרומת המוצרים.
בנוסף, סופר-פארם התחייבה לשנות את נוהלי המשלוחים שהיו נהוגים בחברה: במשלוחים עם תכולה רגישה המכילים תרופות או מוצרים הדורשים קירור, יוצעו ללקוח מספר מועדים בטווח של שעתיים.
במשלוחים רגילים – השליח ייצור קשר עם הלקוח חצי שעה מראש. במקרה שהלקוח אינו זמין ולא אישר להניח את המשלוח מחוץ לדלת הבית שלו, יינתן זיכוי ללקוח על דמי המשלוח בעת האיסוף מהסניף. הנהלים החדשים יוצגו באופן ברור באתר החברה.