יום אחרי שהסיסמה המקורית של נייקי עלתה על שלטי החוצות, לפני כ-40 שנה, הבנתי שאני צריך לחשב מסלול מחדש ולעבור לתחום השיווק. הייתי אז קופירייטר בחברת הפרסום גיתם ופשוט הבנתי שגם אם אהיה הקופירייטר הכי חכם בעולם, את הגאונות הזו אף אחד כבר לא יוכל להשיג. והנה הם עושים זאת שוב. הסלוגן החדש מוכיח את הגאונות של נייקי וגם את האומץ שלה. אם הסלוגן הקודם אמר לבני הדור שלי 'פשוט תעשו את זה', ונתן לנו מוטיבציה לבצע בלי לדבר יותר מדי, בקמפיין הזה ניייקי אומרת קודם כל תשאלו למה. וזה מתכתב לגמרי עם דור הטיקטוק, כלומר דור ה-Z שמציב בסימן שאלה את כל מה שההורים שלו, כלומר אנחנו, עשינו לפניו.
האומץ של נייקי הוא להציב סימן שאלה גם לגבי מה שהמותג בעצמו עשה עד כה כי לכאורה, נייקי מרוקנת את הצעת הערך שהיא החזיקה ובנתה במשך 35 שנה. אומנם נייקי לא זונחת את הסלוגן הוותיק אבל היא מציבה סימן שאלה כחלק מקמפיין שאני צופה שיהיה חכם, גדול ומבריק. נייקי בעצם אומרת לצעירים שאותם היא מחפשת היום: "תמצאו את הסיבה".
כן, כמו תמיד, שורת הרווח היא גם קו הזינוק, וזה לא סוד שמותגים צעירים תופסים את מקומם של המותגים הישנים. נייקי מאבדת נתחי שוק של צעירים שכבר לא יודעים מה זה 'ג'אסט דו איט' ולא מונעים מאינדיבידואליזם תאב הצלחות, אלא יש להם מנועים אחרים, שבכלל מפקפקים בשאלה של למה לעשות את זה, והיא מבינה שהיא צריכה לספק להם קונטקסט אחר.
ולכן זה לא מהלך של פאניקה אלא מהלך מתבקש למותג שהתבגר ומחפש צעירים בעולם ציני ועייף שבו בכל יום אנחנו שואלים את עצמנו למה לקום מהמיטה. זו שאלה פילוסופית קיומית שנייקי רוצים לענות עליה כדי להיות רלוונטיים לדור הזה. זה דור שפשוט אומר, 'נשמה, את צריכה מקורות הכנסה כל השאר לא מעניין. לא מעניין קריירה, מה זאת בכלל קריירה? לא מעניין עבודה'. ואת הדופק של הדור הזה נייקי הרגישו, הם הרגישו אותו בקופות כי ירדו להם המכירות, והם הרגישו אותו בשטח, כי הנה אפילו אדידס הצליחו לעשות קאמבק מטורף, ונייקי מסתכלת ואומרת 'גם אני יכולה'.
האם זה יצליח? זו שאלת השאלות. על פניו זה מהלך מבריק של חברה שמרגישה את הדופק של התקופה ונותנת לו מענה. מה יהיו התוצאות רק אלוהים יודע. הביאה לדפוס: ענת לב-אדלר
זה לא מהלך של פאניקה אלא מהלך מתבקש למותג שהתבגר ומחפש צעירים בעולם ציני שבו בכל יום אנחנו שואלים את עצמנו למה לקום מהמיטה