רשת פתאל תעניק פיצוי לציבור של כ-3.3 מיליון שקל לאחר שמספר ממלונותיה של פתאל הוצגו בעבר לתקופה קצרה כמלונות חמישה כוכבים או חמישה כוכבים פלוס, בעוד שבפועל לא היה להם דירוג תקף שכזה. זאת, במסגרת הסדר פשרה שאושר במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2022 נגד הרשת.
המבקש טען באמצעות עו"ד עמית עידו ממשרד יעקב שפיגלמן ושות' כי בתקנות בתי מלון נקבע כי אין להציג מלון בדרגת כוכבים שאינה הדרגה הרשמית שנקבעה לו על פי התקנות. נטען כי הצגת הדירוג באופן מטעה גרמה לצרכנים להאמין כי הם שוהים במלון ברמת יוקרה מסוימת, בעוד שבפועל המלון לא עמד בדרישות הנדרשות לדירוג זה.
מנגד ביקשה פתאל לדחות הבקשה וטענה כי היקף ההפרה היה מצומצם בהרבה מכפי שנטען. זאת, הן לעניין מספר המלונות הרלוונטיים והן לעניין משך הזמן שבו לא החזיקו המלונות בדירוג רשמי בתוקף מאת משרד התיירות. כך, נטען כי לארבעה בתי מלון בלבד לא היה דירוג רשמי תקף ולמשך תקופות לא ארוכות. עוד נטען כי בחלק ניכר מהתקופה לא הייתה רלוונטיות לדירוג הכוכבים, בשל הוראות של משרד הבריאות שלא להעניק מגוון רחב של שירותים בבתי המלון נוכח מגפת הקורונה.
פתאל התחייבה לעתיד שלא לכלול בפרסומת מסחרית שלה דרגה בדירוג כוכבים לבית מלון שלה בישראל, שאינה הדרגה שנקבעה לו.
הפיצוי יינתן באמצעות הענקת שירותי אירוח לעמותות כמו ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, עמותת משפחה אחת, גב ללוחם, אור למשפחות, אחים לחיים, גדולים מהחיים ואגודת הספורט לעיוורים בישראל.