המלחמה הסתיימה וחברות תעופה מחדשות טיסות לישראל, אם כי חלק מהחברות הודיעו על כך עוד לפני הסכם החזרת החטופים. ביום ראשון, 26 באוקטובר, יחזרו לנתב"ג שתי חברות: בריטיש איירווייז ואיבריה אקספרס, שהודיעו על כך לפני הפסקת האש. הן יפעילו טיסות יומיות ללונדון ולמדריד.
קאמבק נוסף שייצא לדרך ב-26 באוקטובר יהיה של חברת התעופה הסקנדינבית SAS שהודיעה בחודש אוגוסט על חידוש טיסותיה לישראל, עם פתיחת קו מקופנהגן לתל-אביב. החברה תפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו זה, לאחר הפסקה שנמשכה תשע וחצי שנים.
אייר קנדה שבה לטוס לישראל ביום חמישי שעבר לאחר היעדרות של חמישה חודשים. חברת התעופה הלאומית של קנדה מפעילה טיסה יומית בקו תל-אביב-טורונטו. אייר קנדה מגיעה לישראל לאחר שבתחילת החודש השיקה מהלך שירותי רחב היקף במסגרתו נוסעי מחלקת התיירים בכל טיסותיה נהנים מבירה ויין בחינם, לצד חטיפים קנדיים ייחודיים. החברה מנסה לשפר את חוויית הטיסה לנוסעים ולחזק את תדמיתה על רקע ביקורת על דמי כבודה ושירותים נוספים.
חברת סקיי אקספרס היוונית תשיק החל מ-2 בדצמבר טיסות יומיות ישירות וסדירות בין אתונה לתל-אביב.
בנוסף, חברת אתיחאד איירווייז מגדילה ב-25% את תדירות הטיסות בין תל-אביב לאבו-דאבי. החל מ-1 בדצמבר תעבור החברה מ-28 טיסות שבועיות ל-35 טיסות שבועיות, כאשר המשמעות היא שיפור הקישוריות ותמחור אטרקטיבי לטיסות לבנגקוק וזנזיבר.
ויש כמובן חברות שלא חוזרות לטוס לישראל. כך חברת התעופה האיטלקית ITA Airways שהודיעה השבוע כי היא מאריכה את ביטולי הטיסות מתל-אביב ואליה עד 31 בדצמבר.
חברת התעופה הלאומית של הודו, אייר אינדיה, הודיעה כי לא תשוב לישראל לפחות עד 31 בדצמבר. ענקית הלואו-קוסט האירית, ריינאייר, הודיעה בסוף ספטמבר כי לא תחדש את הטיסות לישראל. גם חברת איזיג'ט לא מחדשת את הטיסות לפחות עד 28 במארס 2026.
בנוסף, אין עדיין צפי לחזרה של חברת טורקיש איירליינס לישראל. החברה הפסיקה לטוס לנתב"ג מאז פרוץ המלחמה באוקטובר 2023. למרות מעורבותה של טורקיה בשיחות להפסקת האש והחזרת החטופים, עלתה האפשרות כי הטיסות יחודשו, אולם נכון לעכשיו דבר לא השתנה ואין תאריך חזרה של טורקיש איירלייס לפעילות בישראל.






