ענקית היוקרה קרינג, הבעלים של גוצ'י, הודיעה כי מכרה את חטיבת הביוטי שלה ללוריאל עבור 4 מיליארד יורו (4.66 מיליארד דולר). זאת במסגרת המאמצים של המנכ"ל החדש לוקה דה מיאו להוריד את החובות ולהתמקד בעסקי האופנה.
לפי תנאי העסקה, לוריאל רוכשת את יצרנית הבשמים של קרינג, קריד (Creed), וכן את הזכויות לפיתוח בשמים ומוצרי טיפוח תחת מותגי האופנה של החברה, בהם גוצ'י ובלנסיאגה. החוזה מעניק לה את הזכויות הבלעדיות למשך 50 שנים.
העסקה נועדה להפחית את נטל החובות של קרינג, שעמד בסוף יוני על 9.5 מיליארד יורו, והיא יוצאת לדרך בתקופה של האטה בשוק היוקרה. קרינג התקשתה עד כה לבלום את הירידה בצמיחה בגוצ'י, שהוא המותג הגדול ביותר שלה, שנפגע במיוחד מההאטה בביקוש בסין. כך, עבור הרבעון האחרון דיווחו בגוצ'י על צניחה של 25% בהכנסות.
דה מיאו, לשעבר מנכ"ל יצרנית הרכב רנו, נכנס לתפקיד לפני פחות מחודשיים והחליף את בעל השליטה פרנסואה-הנרי פינו ששימש כמנכ"ל הקבוצה במשך 20 שנים.
לוריאל היא חברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם. היא כבר מייצרת בשמים תחת מותג איב סן לורן, זאת לאחר שרכשה מקרינג את הזכויות ב-2008 עבור 1.15 מיליארד יורו. העסקה הנוכחית תהיה הגדולה ביותר של לוריאל.






