כיכר המדינה, מהסמלים המובהקים של תל-אביב, משנה את פניה באופן דרמטי. השטח הירוק הפך לאתר בנייה של שלושה מגדלי יוקרה, שילוו במבני ציבור, שבילי אופניים, בית ספר חדש ולאחרונה גם רמזורים. מדובר בפרויקט יוצא דופן שצפוי להוסיף יותר מ-400 דירות ומאות רכבים, שיצטרפו לשכונה שגם ככה צפופה.
כבר בשלבי התכנון התעוררה התנגדות עזה מצד תושבי השכונה. קבוצת תושבים טענה כי השינוי הדרמטי בכיכר ייצור עומסי תנועה בלתי נסבלים. אסף ברוך, תושב השכונה, מתאר מציאות יומיומית קשה. "מאז שהחלו לבנות את המגדלים בכיכר המדינה המצב רק הלך והחמיר. בחודשים האחרונים המצב נהיה קטסטרופה. פקקים בבוקר, משאיות חוסמות את הכבישים, והוסיפו גם את הרמזורים שלא בדיוק עוזרים".
העירייה: "הצבת הרמזורים נועדה בראש ובראשונה לספק מענה בטיחותי ולאפשר חצייה בטוחה גם לקשישים וילדים"
בתכנון המקורי של הפרויקט היציאה מהבניינים הייתה אמורה לכלול מנהרה תת-קרקעית שממנה יצאו תושבי המגדלים, אלא שרעיון זה נגנז ובמקומו החליטה המועצה לתכנון של העירייה להציב רמזורים, אשר הופיעו בכיכר לפני כחודשיים. האדריכלית נעמה מליס, בעלת משרד לאדריכלות ובינוי ערים, מסבירה כי נראה שהחלטת העירייה היא חלק מתפיסה עירונית רחבה של עידוד הליכה על חשבון השימוש ברכב. ״כשמוסיפים מנהרה או הפרדה תחבורתית, נוצרים פורטלים ושיפועים, וזה פחות גמיש. זה הופך את הסביבה לפחות נעימה להולכי רגל ויותר תחבורתית. העירייה בחרה כאן אחרת - לתת עדיפות מלאה להולכי רגל ולנהגים הולך להיות קשה״.
תגובת עיריית תל-אביב-יפו: ״במסגרת פרויקט הבינוי בכיכר המדינה מוקמים בנוסף לשלושת מגדלי המגורים גם מבני ציבור ושביל אופניים היקפי. החיבור בין חלקי המתחם מתבצע באמצעות ארבעה מעברי חצייה להולכי רגל ורוכבי אופניים בכל ארבעת הרבעים. הצבת הרמזורים נועדה בראש ובראשונה לספק מענה בטיחותי ולאפשר חצייה בטוחה גם לקשישים, ילדים ואוכלוסיות עם מוגבלויות. במקומות שבהם קיימת תנועת הולכי רגל רבה, פתרון של רמזור אף מסייע לזרימת התנועה בכך שהוא מרכז את החצייה בזמן ובמקום מוגדרים, במקום פיזור אקראי של הולכי הרגל״.