על פי דוח העשור של לקט ישראל ו-BDO, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, בעשור האחרון איבד המשק הישראלי מזון בשווי מצטבר של 211 מיליארד שקל. הבזבוז של הצרכן הישראלי אמנם בירידה מ-300 ל-260 ק"ג לשנה, אך העלייה ביוקר המחיה והגידול באוכלוסייה משאירים את היקף האובדן הכולל גבוה במיוחד. בשנת 2024 נזרקו בישראל 2.6 מיליון טונות מזון בשווי של 26.2 מיליארד שקל, המהווים 39% מהמזון המיוצר בישראל. בצריכה הביתית מדובר באובדן של 10 מיליארד שקל, עלות שנתית של 10,785 שקל למשק בית. כל זאת בזמן שכ-1.5 מיליון תושבים חיים בתנאי אי-ביטחון תזונתי. גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל: "זהו מחדל לאומי שאין לו הצדקה מוסרית, סביבתית, חברתית או כלכלית. אחרי עשור של מודעות הגיע הזמן למעשים. חייבים להפסיק לזרוק אוכל ולהתחיל להציל אותו".

רווחי טרמינל איקס עלו ב-49% ברבעון השלישי ל-6.4 מיליון שקל

טרמינל איקס מסכמת את הרבעון השלישי עם שיפור בכל המדדים. עלייה במספר הביקורים באתרים, בלקוחות הפעילים ובגובה הממוצע לעסקה הקפיצו את מכירות החברה, שרשמה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית. החברה שבשליטת קבוצת פוקס סיימה את הרבעון עם קפיצה של 49.4% ברווח הנקי (ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה) ל-6.4 מיליון שקל – והודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 5 מיליון שקל. מכירות החברה המפעילה אתרי אונליין בתחום האופנה והלייף-סטייל צמחו ברבעון ב-22.6% ל-133.78 מיליון שקל – בין היתר בזכות עלייה של 8% בממוצע סל הקניות, ל-419 מיליון שקל, לצד עלייה של 5.6% במספר הלקוחות הפעילים באתרים. תרומה נוספת לשורת המכירות נבעה מאיחוד מכירות מותגי סטורנגפול, עדה לזורגן ואינקר שאותם רכשה טרמינל איקס. מנגד, התרומה האמורה קוזזה בסגירת הפעילות ביוון וצמצום שטח חנות העודפים בחיפה.