• מה פה הולך (1971)
השיר שהוקלט לקראת סיום העבודה על אלבום המופת של איינשטיין ומיקי גבריאלוב, "בדשא אצל אביגדור", שכב בארכיון יותר מארבעים שנה ונכלל רק במהדורה המורחבת של האלבום, שיצאה לפני כעשור. הטקסט זורם בחופשיות ולא ממש מבריק ("פתאום עולה לי / פתאום יורד / פתאום באמצע"), אך הגיטרה החשמלית שמזכירה את "אני ואתה", והשירה הנונשלנטית הופכים את "מה פה הולך" לד"ש חמה מתל-אביב של ראשית הסבנטיז.
• "בלילות הקיץ החמים" (1977)
איינשטיין שיתף פעולה עם המוזיקאים החשובים בישראל, אבל דווקא הוא ומתי כספי היו קווים מקבילים. נקודת ההשקה היחידה ביניהם הייתה כשאיינשטיין ביצע את השיר הזה בסיבוב ההופעות שלו מ-1977. את מה שהוא עשה שם בעזרת ההרכב שכלל בין היתר את יוני רכטר, אפרים ואסתר שמיר ושלמה יידוב, אפשר לשמוע באלבום "אנשים אוהבים לשיר".
• "האוהבים על שפת הים" (1987)
שש שנים לפני שאחינועם ניני הקליטה את "הוא" ("בואי כלה"), שהצעיד רבבות זוגות ישראלים לחופה (למרות שהוא עוסק בכלל באהבה נכזבת), איינשטיין שר את המילים העצובות האלו של לאה גולדברג באלבום המשותף האחרון שיצר עם גבריאלוב, "על גבול האור".
• "ואת חוזרת לשלכת" (2002)
הציבור לא עבר לדום נוכח האלבומים שאיינשטיין הוציא בראשית המילניום. גם ברדיו די התעלמו והביקורות היו פושרות, מה שצימצם עוד יותר את קצב את העבודה של הזמר. ובכל זאת היו בהם פנינים ששווה לגלות, ובהם "ואת חוזרת לשלכת" המרטיט שמיכה שטרית הלחין למילים של יענק'לה רוטבליט.
• "כוכבים התחבאו בדמי" (2004)
עוד נציג יפה מהקריירה המאוחרת של איינשטיין, הפעם מהאלבום בעל השם הרוקנרולי המפורש "שתי גיטרות בס תופים". את המילים כתב משורר הבית של איינשטיין, אברהם חלפי. הלחן, העיבוד והגיטרות הן של פיטר רוט, שיצר את האלבום יחד עם ברי סחרוף.








