למה אתם בעצם מתנגדים למהלך הזה שיוביל לתחרות מחירים בענף?
"הקמת בסיס של וויזאייר בנתב"ג היא פגיעה אנושה בתעופה הישראלית. אני אומר זאת לא רק כמנכ"ל ארקיע, אלא כאיש תעופה. אנחנו בעד תחרות ורוצים להוזיל מחירים, אבל תחרות חייבת להיות הוגנת. לא ייתכן שחברה זרה תקבל תנאים מועדפים על פני חברות ישראליות".
2 צפייה בגלריה
צילום: רויטרס, Andrew Boyers
צילום: רויטרס, Andrew Boyers
צילום: רויטרס, Andrew Boyers
(Andrew Boyers, REUTERS)
על פי טענת שרת התחבורה חברות התעופה הישראליות עשקו את הציבור בזמן המלחמה.
"אנחנו לא עשקנו את הציבור, להפך, אנחנו אלה שהשארנו את שמי המדינה פתוחים. בלעדינו, המדינה הייתה נשארת מנותקת. הפעלת חברת תעופה במלחמה היא אופרציה יקרה: פרמיות ביטוח שהאמירו, עובדים במילואים, מגבלות ביטחוניות ועוד".
מנכ"ל וויזאייר הצהיר שהקמת בייס בארץ תוביל להעסקה של 4,000 עובדים. זאת לא בשורה חשובה?
"המהלך הזה חמור גם משום שמדובר בהכנסת עבודה זרה וזולה לישראל. אין כאן הגדלת שוק העבודה כחול-לבן, אלא העסקה שרובה עובדים זרים — צוותי אוויר וטייסים לא מקומיים. זאת פגיעה ישירה בשוק העבודה בישראל".
2 צפייה בגלריה
עוז ברלבויץ | צילום: שי יחזקאל
עוז ברלבויץ | צילום: שי יחזקאל
עוז ברלבויץ | צילום: שי יחזקאל
(שי יחזקאל)
מה דעתך על האפשרות שוויזאייר תפעיל טיסות פנים לאילת מנתב"ג?
"בעיניי זה מסך עשן. במודל הכלכלי של וויזאייר כחברת לואו-קוסט, טיסה של 35 דקות לאילת לא משתלמת לוויזאייר כי נוסע לא רוכש מושב או ארוחה בטיסה כל כך קצרה. בכל מקרה לא יעלה על הדעת שחברה כמו ארקיע שעושה את מירב הטיסות תספוג כזה מהלך בתוך המדינה".
מה יקרה לדעתך בשעת מלחמה: האם וויזאייר תמשיך לטוס לישראל?
"בשעת מלחמה צוותים זרים באשר הם לא יאושרו לטוס לכאן. גם וויזאייר תנהג כך במצב של טילים, אם חלילה ישוגרו שוב לישראל. מי כמוני יודע מה זה להתמודד במלחמה מול צוותים זרים. במצב חירום אי אפשר לבנות על חברות התעופה הזרות אלא רק על הישראליות".