הפקקים הם מכת מדינה והפתרון לבעיה נמצא בתחבורה ציבורית יעילה ונגישה. אנו נמצאים כיום במהלך הקמה ופיתוח של שורת פרויקטים, בהם הרכבת הקלה, מסילות רכבת מטרונית ועוד, שאמורים לשפר את המצב. אבל הדרך לשם ארוכה – והעבודות יגרמו לעומסים. בפאנל שהנחתה עיתונאית "ידיעות אחרונות" סיון חילאי התארחו מנכ"לית ארגון "15 דקות" סיון שמואלביץ'; מנהלת אגף מטרו ומערכות היסעים המוניים במינהל התכנון אולה אקסלרוד; ומנכ"ל "פנגו" יונתן אלון. "אנחנו מבצעים את הפרויקטים האלה באיחור של עשרות שנים", אמרה אקסלרוד, "אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. אני חושבת שאנחנו הולכים לכיוון נכון". אלון הוסיף: "בשנים הקרובות אנחנו צריכים לתעדף פרויקטים של חנה וסע. המטרה היא שאדם יחשוב פעמיים: האם אני באמת רוצה וצריך להוציא את הרכב?" שמואלביץ': "הפתרונות לקילומטר הראשון והאחרון לא מספיק טובים בישראל. רכב פרטי מאפשר לנו נסיעה נוחה, מדלת לדלת, בלי מעברים ובלי עיכובים חוץ מפקקים. אנחנו חייבים לייצר אלטרנטיבה מספיק טובה"