הרבעון האחרון של 2025 פגע בתוצאות הכספיות של כל השנה בענף האופנה וההנעלה. כך אמרו רוב הסוחרים המשתתפים בוועידת הקניונים במלון רויאל ביץ' באילת שאליה הגיעה כל צמרת הענף. לדבריהם, "רבעון החורף בדרך כלל מסדר לנו את תוצאות כל השנה, אבל הפעם החורף לא בא, המלאים נשארו בחנות, אמנם חוגגים את בלאק פריידי ויהיו יותר מכירות, אבל הרווחיות נשחקת בגלל ההנחות הגדולות שמוצעות לציבור".
את הפגיעה בתוצאות בגלל ה"אין חורף" ניתן יהיה לראות בחודש מארס הקרוב, כאשר יתפרסמו התוצאות השנתיות של חברות האופנה שנסחרות בבורסה בת"א. בשנת 2024 היה מדד רשתות השיווק שני בתשואה שהניב למשקיעים, לאחר חברות הביטוח. תשואות שכפי הנראה לא יחזרו השנה.
על הענף מאיימת גם התוכנית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעלות את את הפטור ממע"מ על יבוא אישי ל-150 דולר על רכישות מאתרים מחו"ל. באי הכנס קראו לראש הממשלה להציל אותם. אדם פרידלר, מבעלי גוד פארם: "לתת לעסקים בחו"ל יתרון על פנינו זה על גבול האבסורד. האם יש עוד דוגמה בעולם לפטור מע"מ לעסקים מחוץ למדינה? סמוטריץ' שולח את הישראלים לרכוש בחו"ל. אנחנו בעד להוריד מחירים לצרכן אבל בתחרות הוגנת".
הראל ויזל, בעלי קבוצת פוקס אמר: "אנחנו עושים תוכנית עסקית להוציא את הפעילות של טרמינל איקס לחו"ל, אם הפטור ממע"מ על 75 דולר לא יבוטל. אנחנו הגדולים נשרוד, אבל הקטנים בסכנה". ויזל מחה בנוסף על חוק חובת סימון מחירים על המוצר: "אני רוצה בג'מבו למכור מציתים בשקל, יש לי מכל עם 1,000 מציתים שמוצע לציבור בחנות. על כל מצית, רק בישראל, אני חייב להדביק פתקית. ארגוני הצרכנים שתומכים בהמשך הסימון למעשה תומכים בעליית מחירים כי העלות מגולגלת לצרכן".
למרות זעקות הסוחרים, חי גאליס, מנכ"ל ביג, אמר כי אין בארץ שטחי מסחר פנויים. "הקניונים בתפוסה מלאה לא רק בביג ורשימת ההמתנה גבוהה". לדבריו, הוא מביא סוחרים מחו"ל שמתעניינים להיכנס לישראל והם מתפלאים על הארנונה הגבוהה שמשולמת כאן לעיריות".