על אף התנגדות שרת התחבורה מירי רגב, משרד האוצר פירסם אתמול כי קבוצת אלקטרה בע״מ זכתה במכרז להקמה ותפעול של כ-220 שערי אגרה ומערכות לפרויקט מס הגודש באזור גוש דן.
כזכור, מדובר בפרויקט שנועד להגביל את כמות הנוסעים ברכב פרטי בשעות העומס ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית. אלא שלטענת השרה רגב, עד אשר לא תשתפר התחבורה הציבורית, אין לגבות מסים על שימוש ברכב אל מרכזי התעסוקה.
בינתיים נראה כי במשרד האוצר ממשיכים לקדם את נושא אגרת הגודש, וזאת בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בחוק, לפיהם בשנת 2027 מס הגודש יחל לפעול ויכלול שלוש טבעות תשלום (חיצונית, אמצעית, פנימית) עם תעריפים משתנים לפי שעות העומס (בוקר/ערב) ולפי אזור.
לפי התוכנית הזו התשלום המקסימלי לרכב פרטי ביום יהיה 37.5 שקל.
סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט של אגרת הגודש מסתכמות בכ-1.25 מיליארד שקל בשנה. ההכנסות מיועדות למימון פרויקט המטרו ותשתיות תחבורה ציבורית אחרות.
אם הפרויקט ייצא לפועל כמתוכנן, לאחר ההקמה אלקטרה תתפעל אותו למשך כ-20 שנים.
השרה רגב הבהירה לאחרונה לוועדת הכספים של הכנסת כי היא מתנגדת נחרצות להחלת מס הגודש בכניסה לגוש דן ופועלת לביטולו או לדחייתו.
37.5
שקל – התשלום המקסימלי לרכב פרטי ביום