• מהם הרגלי הצריכה וההעדפות של הישראלים בחנוכה?
"הישראלים אוהבים סופגניות, ולמעשה סופגניות הריבה וריבת החלב נמכרות כל השנה. אדם ממוצע אוכל כ-2.6 סופגניות במהלך החג. הסופגנייה האהובה ביותר היא עם ריבה - 52.8% בוחרים בה, אחריה סופגנייה עם ריבת חלב (23.5%) והשאר לטעמים האחרים. הטרנדים המובילים השנה: שילובים של אוריאו, פופקורן, דובאי וסמורס".
• איך אתם מתמודדים עם גל העליות של חומרי הגלם והמע"מ?
"מזמינים מלאים בכמויות גדולות וכך יכולים להתמקח עם הספקים ולקבל את המחירים הטובים ביותר. הרצון שלנו לספוג את העליות גורם לנו להרוויח מעט פחות על כל מוצר כדי לשמור על מחיר סופגנייה שפוי. בכל מקרה השנה לא העלינו את המחיר".
• כמה כסף מוציאה משפחה בממוצע על סופגניות?
"משפחה ממוצעת תוציא במשך 8 ימי החנוכה על סופגניות בשלל טעמים כ-180-220 שקלים. ניתן למצוא הטבות שוות במועדוני הצרכנות וכרטיסי האשראי, עד 50% פחות, לכן חשוב להיות צרכן נבון".
• מה דעתך על ההגזמות במחירי הסופגניות, למשל קונדיטוריות שחלקן מגיעות גם ל-59 שקלים ליחידה במילוי קרם מיקס פירות אקזוטיים?
"סופגנייה צריכה להיות מוצר צריכה בסיסי שכל אחד יכול לרכוש. כל מאפייה רשאית לתמחר בהתאם לחומרי הגלם שהיא משתמשת. מי שחוצה את גבולות העשרות שקלים הרי שמדובר בקינוח שהתחפש לסופגנייה".
• אנחנו עדים למגמה בחלק מהמקומות, שהמחיר נשאר זהה אבל הסופגנייה התכווצה. מה דעתך בנושא?
"אני לא רוצה להיכנס להחלטות של קונדיטוריות אחרות, אצלנו ברשת גודל הסופגנייה נותר זהה לשנה שעברה ואף עשינו אותן קצת יותר מושחתות מבעבר, כי השנה יש כבר אווירה בעם שיותר הולמת את החג".









