מהן השמפניות הכי נמכרות?
"הקטגוריה המובילה היא עדיין יינות מבעבעים שלא נחשבים לשמפניה אמיתית. עם זאת, יש פריצה משמעותית של שמפניות רוזה ושרדונה. מה שמעניין השנה הוא הגידול בצריכת בקבוקי מגנום (1.5 ליטר) באירועים פרטיים ובמסיבות. זה הפך סמל לאירוח מושקע ונדיב".
2 צפייה בגלריה
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק
(YRABOTA, Shutterstock)
מהן המגמות בישראל לעומת העולם?
"העולם נע לכיוון 'שמפניות גסטרונומיות' שנמזגות לאורך כל הארוחה ולא רק כפתיח. ישראל גם נמצאת שם. המגמה הבולטת היא Champagne By The Glass: אם בעבר היית חייב להזמין בקבוק שלם, היום מקומות מובילים יציעו שמפניות עילית בכוסות, דבר שמנגיש את היוקרה".
איזו מדינה מובילה בצריכת שמפניה?
"צרפת נותרת המלכה הבלתי מעורערת, אבל ארה"ב ובריטניה הן שוקי היצוא הגדולים ביותר. מעניין לציין את הצמיחה בשווקים כמו יפן וישראל, שבהם הצרכן הופך ל'פודי' (Foodie). הוא לא מחפש רק אלכוהול, אלא חוויה קולינרית משלימה, ושמפניה היא ליווי מושלם למטבח המודרני".
האם רואים עלייה בצריכה סביב אירועים בלוח השנה?
"בוודאי, בפרט בהשוואה לשנתיים של המלחמה. סוף השנה האזרחית הוא 'תור הזהב' של השמפניה בישראל. בערבי השנה האזרחית והנובי גוד, השמפניה היא מרכז האירוע. וזה מתרחב: ישנה עלייה בצריכה גם בסופ"שים ובקיץ, הרעננות והחמיצות של השמפניה הן פתרון מושלם לחום הישראלי".
2 צפייה בגלריה
עמרי רגב | צילום: יחסי ציבור
עמרי רגב | צילום: יחסי ציבור
עמרי רגב | צילום: יחסי ציבור
(יחסי ציבור)
מה מחפש הצרכן הישראלי במדפי השמפניה?
"הצרכן הישראלי החדש מחפש כיום 'יוקרה מבינת עניין'. הוא כבר לא מסתפק במותגים גנריים, אלא יחפש מותג בוטיקי יותר, כזה שיעיד עליו שהוא מבין בתחום. הטעם הישראלי נוטה לדומיננטיות של השרדונה שמתאים לאקלים הים-תיכוני".
* עומרי רגב הוא מנהל שיווק אלכוהול בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קבוצת CBC)