נתוני פלאפון ו-yes לסיכום שנת 2025 חושפים חברה ישראלית המצויה בשיא של צריכת דאטה ואימוץ טכנולוגי תחת צל המלחמה. בעוד שהשידורים סביב המערכה מול איראן והחזרת החטופים הזניקו את זמן הצפייה לשיא של 9 שעות ביום, המהפכה האמיתית התרחשה בסמארטפון: השימוש ב-ChatGPT זינק ב-227%, כשמחצית מהישראלים כבר מעדיפים להיעזר בבינה מלאכותית על פני חיפוש מסורתי בגוגל. ל-17% כבר יש מינוי AI בתשלום.
למרות האימוץ המסיבי, הציבור מפגין חשדנות כלפי המכונה: 81% מעדיפים לצרוך תכנים אנושיים ולא כאלו שנוצרו על ידי AI. בתוך הבית, צריכת הנתונים נסקה ל-700 גיגה בחודש ולהערכת החברות הנתון הזה צפוי לזנק ל-1 טרה בחודש בשנים הקרובות. כל זאת בזמן שהורים נאבקים בהתמכרות לרובלוקס ופורטנייט, ופחות ממחציתם מצליחים להגביל את זמן המסך של ילדיהם שהפכו את משחקי המחשב לפעילות הפנאי העיקרית שלהם.
הרשתות החברתיות מהוות את הפלטפורמה העיקרית לצריכת תכנים חדשותיים: 72% מהישראלים ציינו כי נוהגים להתעדכן בחדשות באמצעות פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם, טוויטר וטיקטוק. 64% אמרו כי אתרי האינטרנט מהווים את מקור המידע החדשותי העיקרי אותו הם צורכים, כאשר הטלוויזיה והעיתון אחריהם.






