התמונות שפורסמו אתמול מפינוי הנוסעים הזכירו לרבים את מגיפת הקורונה. גופם מכוסה בניילון, פניהם במסיכה. חלקם ודאי שכחו כבר שזו הייתה אמורה בכלל להיות נסיעת תענוגות. שיט בחציו הדרומי של כדור הארץ על ספינה מפנקת. אלא שהנסיעה הזו נגמרה בזוועה בינלאומית - שייתכן שסוף סוף היא מגיעה לסיומה.
אחרי שבועות בים, הגיעה הספינה MV Hondius לטנריף אתמול לפנות בוקר. 90 נוסעים ואנשי צוות הורדו אתמול מהספינה. היום צפויה להתחדש פעולת הורדת הנוסעים.
עם מסיכות. נוסעים יורדים מהספינה
עם מסיכות. נוסעים יורדים מהספינה
עם מסיכות. נוסעים יורדים מהספינה
(Borja Suarez, REUTERS)
עם העגינה בנמל גרנדייה דה אבונה החל פינוי הנוסעים הספרדים, הקבוצה הראשונה שאמורה לרדת ממנה. אנשי בריאות ספרדים עלו על הספינה לביצוע בדיקה אחרונה, והקבוצה החלה לרדת בסירות קטנות לחוף ומשם באוטובוסים אטומים לשדה התעופה.
מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדנום ג'ברייסוס הגיע אישית לאי לפקח על המבצע ולהרגיע תושבים מוטרדים: "זו לא קורונה", הסביר: "הסיכון לבריאות הציבור נותר נמוך".
עד כה זוהו שמונה חולים - שישה אומתו במעבדה ושניים חשודים. שלושה מהם מתו. ארבעה מאושפזים כיום: אחד בטיפול נמרץ ביוהנסבורג, שניים בהולנד ואחד בציריך שבשווייץ. שבעה אמריקאים לפחות שירדו מהספינה נמצאים בבידוד עצמי בחמש מדינות בארצות-הברית - כולם ללא תסמינים.
בסוף השבוע דיווח ה"ניו-יורק פוסט" כי חוקר העופות ליאו סכילפרורד, בן 70, הוא ככל הנראה הראשון שנדבק - ביחד עם אשתו מרים, בת 69 - בנגיף שהוביל להתפרצות התחלואה החריגה. ליאו ומרים הגיעו לארגנטינה ב-27 בנובמבר, טיילו בצ'ילה ואורוגוואי, ואז חזרו לארגנטינה בסוף מרץ - שם יצאו להרפתקת צפייה בציפורים. הם ביקרו באתר הטמנת פסולת במרחק 6 ק"מ מהעיר אושוואיה. שניהם מתו לבסוף מן הנגיף.