מבצע פינוי המורכב של כ-150 נוסעים ואנשי צוות מאוניית הקרוז ההולנדית MV Hondius כמעט הסתיים אתמול, באי טנריף שבאיים הקנריים השייכים לספרד. רק חלק קטן מאנשי הצוות יישאר בינתיים על הספינה, שצפויה לשוט חזרה להולנד ושם לעבור תהליך ניקוי וחיטוי יסודי.
הנוסעים פונו בשבע טיסות חילוץ לבידוד במדינתם, לאחר שהספינה עגנה שלשום בנמל גרנדייה דה אבונה. עד כה במשבר הבריאות שהטריד את העולם ישנם שבעה נדבקים ודאיים בנגיף ההאנטה, שני מקרים חשודים נוספים, ושלושה אנשים מתו ממנו עד כה. נוסעת מצרפת שפיתחה תסמינים במטוס בדרכה הביתה אומתה כחיובית לזן האנדים הקטלני של הנגיף, ושרת הבריאות בצרפת הודיעה כי "מצבה הידרדר בן לילה בבית החולים".
גם מבין הנוסעים האמריקאים שהוטסו לנברסקה נמצא חולה מאומת אחד, ונוסע נוסף פיתח תסמינים. אחת הפעולות הדרמטיות ביותר התרחשה לא בטנריף שבספרד אלא באי טריסטן דה קונה הבריטי בדרום האוקיינוס האטלנטי - טריטוריה הממוקמת כ-2,400 קילומטר מהאי הקרוב אליה. אל האי, שאין בו מסלול נחיתה, צנחו שישה צנחנים ושני רופאים צבאיים בריטים. זאת לאחר שתושב האי - שהפליג על הספינה וירד ממנה לפני שבועות - פיתח תסמינים חשודים.






