בעיני עשרות מיליוני אמריקאים, זה לא עוד סיפור על סיומה של תוכנית אהובה, אלא סימן לצנזורה פוליטית.
סטיבן קולבר הגיש ביום חמישי את תוכנית הלייט-נייט האחרונה שלו ברשת CBS, וקינח בשיר פרידה ששר עם פול מקרטני. קולבר הפך בעל כורחו מקומיקאי מיינסטרים לסמל פוליטי-תרבותי של התקופה. ההודעה על הורדת התוכנית נמסרה בקיץ שעבר, כאשר חברת פרמאונט, שמחזיקה ב-CBS, עברה לשליטת דיוויד אליסון, בנו של לארי אליסון, מהאנשים העשירים בעולם ומקורב אישי לדונלד טראמפ. באותה תקופה, בפוסטים חוזרים ונשנים במדיה החברתית, ניסה טראמפ לייצר לחץ שיביא להדחתם של קולבר ומנחים אחרים כג'ימי קימל.
חברת פרמאונט בבעלותה החדשה טענה כי סיום ההתקשרות עם קולבר אחרי 11 שנים הוא החלטה "כלכלית" בלבד, וכי התוכנית הפסידה "40 מיליון דולר בשנה". המספרים הופרכו בידי בכירים בתעשייה. דיוויד לטרמן, שהגיש את התוכנית במשך 24 שנה לפני קולבר, אמר כי ראשי CBS "שקרנים".
סלבריטאים ואייקונים רבים שהגיעו לתוכנית הפרידה שיתפו את התחושה הזו. למשל ברוס ספרינגסטין, שבפתח שיר שלו תקף ישירות את הנשיא ואת בעל הערוץ שבו הופעתו שודרה: "אתה הקומיקאי הראשון שמאבד את העבודה שלו כי יש לנו נשיא שלא יכול להתמודד עם בדיחה, וכי לארי ודיוויד אליסון חושבים שהם צריכים לנשק לו את התחת... אלה אנשים צרי מוח שלא מבינים מה אומר החופש במדינה הנהדרת הזו".
לפני התוכנית קיבל קולבר ציוצי תמיכה מהנשיאים לשעבר קלינטון, אובמה וביידן, וציוץ קצת פחות תומך מטראמפ שכתב: "תודה לאל שהוא סוף-סוף נעלם!" ביום שישי פירסם החשבון הרשמי של הבית הלבן סרטון בינה מלאכותית בו נראה טראמפ משליך את קולבר לפח אשפה ולאחר מכן רוקד.





