נבחרת ישראל בפיזיקה שבה מאולימ-פיאדת אסיה בפיזיקה עם שורה של הישגים מעוררי גאווה: שתי מדליות כסף ושלוש מדליות ארד.
באולימפיאדה, שהתקיימה בדרום קוריאה, השתתפו 209 תלמידים מ-27 מדינות. התחרות המאתגרת בנויה ממבחנים תיאורטיים מורכבים, בניית מודלים פיזיקליים, חישובים מתמטיים ברמה גבוהה ביותר ומבחן מעשי במעבדות.
נבחרת ישראל הצעירה בפיזיקה. תותחים
נבחרת ישראל הצעירה בפיזיקה. תותחים
נבחרת ישראל הצעירה בפיזיקה. תותחים
(צילום: מרכז מדעני העתיד)
משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד מובילים את הכשרת נבחרות ישראל לאולימפיאדות המדעים, והנבחרת הנוכחית זכתה להכנה באוניברסיטת בן-גוריון תחת המאמן הראשי פבל רדזיוילובסקי והמדריכים ליעד רובניק ואיל ולך. חברי הנבחרת היו איתן רוטמן, תלמיד כיתה י"ב מבית הספר מקיף ע"ש אלדד נתניה, שזכה במדליית כסף; אלעד אגמון, תלמיד כיתה י"ב מתיכון יאסא בירושלים, שזכה במדליית ארד; גב שרון, תלמיד כיתה י"ב מתיכון ליד"ה בירושלים, שזכה במדליית ארד; אחיה קלנר, תלמיד כיתה י"ב ממקיף ליאו בק בחיפה, שזכה במדליית ארד; בצל"שים זכו נעם פלייסיג, תלמיד כיתה י"ב מקריית החינוך למדעים ברחובות; ארבל הוד, תלמיד כיתה י"א מבית הספר קשת ברקו וייס במזכרת בתיה; ונעם מרגוליס מכיתה י"א בבית הספר משה ארנס בפתח-תקווה.
ההישג הבולט היה של רות קוזלובסקי, תלמידת כיתה י' ממקיף ד' בתל-אביב, שזכתה במדליית כסף ובתואר הפיזיקאית הצעירה הטובה באסיה. "לזכות בהישג המשמעותי הזה ולעמוד על הבמה עם דגל ישראל, זאת זכות גדולה וגאווה עצומה – בטח בתקופה הזאת", אמרה קוזלובסקי, "מאחורי כל הישג יש חודשים ארוכים של עבודה קשה, מאמץ והתמדה. אני מקווה שההצלחה שלי מעבירה מסר חשוב לבנות מוכשרות נוספות: להאמין ביכולות שלהן ולחלום בגדול".