כמעט שלוש שנים אחרי שבעה באוקטובר, שאלת עתיד מערכת הבריאות בדרום בכלל ובעוטף בפרט הופכת לאחת הסוגיות המרכזיות בשיקום האזור. מחיזוק רפואת הקהילה והבאת רופאים מומחים לפריפריה, דרך זמינות טיפולים ובריאות הנפש ועד בניית חוסן ארוך טווח. כל אלה יעמדו במרכז פאנל מיוחד בוועידת "מחזית לצמיחה: 2026" שתיערך ביום שני, 1 ביוני.
משתתפי הפאנל: ד"ר חגי פרנקל, מנהל המרכז הרפואי ברזילי; ד"ר צחי סלוצקי, סגן מנהל סורוקה כללית ויו"ר האיגוד לרפואה דחופה; פרופ' נחמן אש, יו"ר עמותת בית החולים רעות.
במהלך הוועידה, יתקיימו ראיונות אחד על אחד עם פוליטיקאים בכירים ומקבלי החלטות, לצד פאנלים מקצועיים בנושאים הבוערים ביותר שעל סדר היום הישראלי. בין המשתתפים: יואב קיש שר החינוך; גדי איזנקוט יו"ר מפלגת ישר; אביגדור ליברמן יו"ר מפלגת ישראל ביתנו; פרופ׳ ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר; עינבל משש מנכ"לית שירות התעסוקה; דינה בן טל גננסיה מנכ״לית אל על לשעבר; הילה חדד חמלניק, co-founder &CEO מונשוט חלל, מנכ״לית משרד המדע, טכנולוגיה וחדשנות לשעבר.
כמו כן ישתתפו: מיכל עזיהו ראשת המועצה האזורית אשכול; אביעד פרידמן ראש מנהלת תקומה ומנהלת תנופה לצפון; ניסן לוי, מנכ״ל נמל אשדוד; ניר בודנשטיין שמאי מקרקעין בכיר וראש התוכנית לכלכלה ושמאות מקרקעין במחלקה לכלכלה וניהול במכללה האקדמית ספיר; גיורא בר-דעה, יו"ר הוועד המנהל של המכללה האקדמית ספיר; ; ד"ר גייל גלבוע פרידמן, דיקנית הפקולטה לטכנולוגיה במכללה האקדמית ספיר; ד"ר מוטי גיגי, סוציולוג ומרצה בכיר במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר; מנכ"ל קבוצת דוראל אנרגיה יוני חנציס.
ועידת "מחזית לצמיחה: 2026" בהנחיית אלכסנדרה לוקש, תתקיים ב-1 ביוני החל מ-10:00 במכללה האקדמית ספיר, שדרות. הוועידה תשודר בשידור חי באתר ובאפליקציית ynet ותסוקר בהרחבה ב-ynet ובעיתון "ידיעות אחרונות".