"בני אהוב שלי, הילד יפה העיניים הכחולות והחיוך השובה. איש ספר בתוך הטנק בעזה. בלע ספרים, תמיד רץ ראשון לאש, ראשון להגן על פקודיו. המילה 'גיבור' זה איתן. הילד שלנו אהב את ההורים, האחים ובעיקר את בת הזוג ליאל. הוא אהב את השירים בליל הסדר ואת החגים. אהבת את הבית והעולם. איך שם בלבנון? תמיד ענית 'בסדר'. נוח לך ילדי, אוהב אותך אבא". כך ספד בכאב שלמה (מומו) למברג לבנו, קצין השריון סרן איתן שמואל למברג (21) ז"ל, שנפל ביום חמישי בדרום לבנון, כשטיל נ"ט פגע בטנק שלו, צפונית לליטני. מאות בני אדם הגיעו ביום שישי לחלקה הצבאית בבית העלמין גני אסתר בראשון־לציון, כדי ללוות את סרן למברג בדרכו האחרונה. "מה אפשר לומר על קצין יפה תואר, חכם ושאפתן שנהרג בגיל 21? בני בכורי, היית אמור להנהיג את המדינה הזאת", ספדה לו בבכי קורע לב אמו, לימור. "היית מלא בערכים, אהבת הארץ, ציוני גאה. בפלייליסט שלך היה שילוב של טונה, נעמי שמר והגבעטרון. בן זוג נפלא לליאל, נכד ואחיין למופת". הסב, חיים, ספד לנכדו בקול חנוק מדמעות: "נכד יקר ואהוב, ההודעה על נפילתך קרעה את ליבנו. ריבונו של עולם, למה בחור נדיר ויפה תואר נופל בדמי ימיו?". סרן למברג הותיר אחריו הורים, אחים – שחר וגיא – ואת חברתו בארבע וחצי השנים האחרונות, ליאל, שאמרה: "נלחמת בגבורה והשארת חותם. תמיד תישאר האהבה הכי גדולה שלי" | כתב: מאיר תורג'מן, צילום: דנה קופל







