הצייר, הפסל וחתן פרס ישראל לאמנות, יעקב אגם, שהלך לעולמו ביום ראשון בגיל 98 הובא אתמול למנוחות בבית העלמין ברחובות.
"אני לא אקרא את מה שכתבתי, אדבר מהלב", ספד לאגם בנו, רון, "שאלו אותי מה אני זוכר מאבא, אני זוכר את החיוך, את הפנים שלו, את המבט המיוחד. הייתה לו כריזמה ענקית. אבא היה אדם יהודי-ישראלי שגדל בראשון-לציון וחינך את עצמו בחולות עד שהגיע לבית הספר".
אורית, בתו של אגם, נשאה אף היא דברים: "דיברו על אבא האמן ואני רוצה לדבר על האדם. אבא היה נחמד לכל אדם וגם קשה באותה המידה. האהבה הייתה חשובה לו כל חייו. הוא התחיל את הפריצה שלו באמנות בגלל אהבה וגם ברגעים האחרונים שלו הוא זכה להיות מוקף באהבה".





