ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק ההיסטורית להקמת רשויות תחבורה ציבורית מטרופוליניות. המהלך, שפוצל מחוק ההסדרים, יבזר את סמכויות הניהול והתכנון ממשרד התחבורה לגופים אזוריים המכירים את השטח, כמקובל במדינות ה-OECD. בשלב הראשון יוקמו רשויות בגוש דן, בירושלים ובחיפה, ובהמשך גם בבאר שבע. תל אביב תוביל את מועצת גוש דן עם כוח ההצבעה הגבוה ביותר (עד 32%), אך החלטות תקציביות רגישות יחייבו רוב מיוחד של 60%. בנוסף, הוועדה אישרה את הצעת ביטן לבטל את חוק החניונים הפרטיים שחייב תשלום לפי דקה, והחזירה את המצב לקדמותו.