1 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר ירי רקטות של חמאס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר ירי רקטות של חמאס
תקיפה של צה"ל ברצועה בסוף השבוע
טנקים של צה"ל תקפו לפנות בוקר (ראשון) עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה על המשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה אתמול לעבר שטח ישראל.
התקיפה באה אחרי שבלילה שעבר נמנעה ישראל מלהגיב על המשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה, ולא תקפה ברצועה. אתמול פרצו בעוטף עזה 25 שריפות כתוצאה מטרור הבלונים.
כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו אתמול כי השליח הקטארי מוחמד אל עמאדי עזב את רצועת עזה ונכנס לישראל דרך מעבר ארז. הוא צפוי לחזור לרצועה הלילה או מחר.

ביום שישי לפנות בוקר נורה מטח רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. הן נפלו בשטחים פתוחים ואיש לא נפגע. בתגובה תקף חיל האוויר יעדים של חמאס, בהם בהם אתר לייצור אמצעי לחימה.
בחמאס אמרו ביום שישי: "ישראל נושאת באחריות המלאה לתוצאות ולהשלכות ההסלמה על עזה - הפצצות, המשך המצור, וזלזול בחיי התושבים בצל התפשטות נגיף הקורונה. המשך המצור על עזה, החמרת משבר החשמל ומניעת כניסת סחורות, דלק וציוד רפואי הם פשע נגד האנושות שלא ניתן לסבול או לאפשר את המשכו".
גם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס למתיחות בין ישראל לעזה ואמר כי "על הפלגים הפלסטיניים להפסיק באופן מיידי את ירי הרקטות ובלוני התבערה מהרצועה". הוא הוסיף כי "על ישראל להשיב את אספקת הדלק לעזה". מלאדנוב ציין עוד כי "במצב הנוכחי, שום מאמץ למשא ומתן שימנע הסלמה לא יצליח. לאור התפרצות הקורונה יחד עם מערכת הבריאות הכושלת בעזה, המחסור בחשמל, האבטלה שמזנקת והמצור - אני חושש מאוד שההסלמה היא בלתי-נמנעת".