מזה תקופה ארוכה שש' ובעלה מנסים להיכנס להיריון ועד כה הדבר לא צלח בידם. היא ביקשה לנסות טיפול ברפואה קוריאנית – סו-ג'וק, שיטה שידועה ביעילותה בבעיות פוריות.
בעיות פיזיות בכלל, ובעיות פוריות בפרט, יכולות לנבוע ממצבים רגשיים שונים שמונעים מהגוף לתפקד בצורה מיטבית, ובכך מונעים ממנו מלהגיע למוכנות בכל הנוגע להפריה וכניסה להיריון, בין אם מדובר באישה או בגבר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

במקביל לטיפול הרפואי האלטרנטיבי שמטרתו להעצים את מערכת הרבייה באמצעות דיקור, צבע, זרעים ועוד, החלטתי לבדוק האם ישנם רגשות כלואים שיכולים להוות גורם משני או עיקרי שמונע מגופה של ש' מלהיות מוכן להיריון הבא שלה.
בקצרה: רגשות כלואים הם רגשות שנוצרו אצל האדם בחיים הנוכחים או בחיים קודמים, כתוצאה מאירוע טראומתי שהאדם חווה ושלא הצליח להתמודד עמו בצורה מיטבית באותה תקופה. כתוצאה מכך, אותו רגש שלילי נשאר "תקוע" במערך האנרגטי של האדם ובאיברים שונים בגוף, מה שגורם לתופעות רגשיות ובריאותיות לא מוסברות כגון חוסר מימוש, תקיעות, דכדוך, חוסר ביטחון, בעיות בריאות שונות ועוד.
מודל הטיפול ברגשות כלואים פותח על ידי ד"ר בראדלי נלסון בארה"ב והרחבתי אותו כדי לכלול תיקון בזמן של אירוע המקור באמצעות תהליכי דמיון מודרך, וריפוי אנרגטי של האיברים הרלוונטיים שהיו מעורבים באחסון הרגש הכלוא בגוף, ריפוי הנעשה באמצעות הרפואה הקוריאנית.
בפגישה משותפת התחלנו בניקוי רגש כלוא של ש' - כשהיא יושבת מולי פרשתי בפניה את רשימת הרגשות הכלואים שכוללת 60 רגשות אפשריים בספרדית, והתחלתי בתהליך הרוחני של זיהוי מרכיבי הרגש הכלוא שאנחנו אמורים לטפל בו בפגישה הנוכחית.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בעזרת תקשור מטוטלת ביקשתי אישור להתחיל בתהליך ושאלתי האם יש ל-ש' רגש כלוא שעלינו לטפל בו בפגישה זאת. המטוטלת התחילה לזוז עם כיוון השעון בתשובה "כן".
הרגשות הכלואים כתובים בעמודות ובשורות, וקיבלתי אישור לכך שמדובר בעמודה A. עברתי שורה-שורה עם המטוטלת עד שהיא החלה להסתובב בשורה מספר 6. עברתי רגש-רגש באותו תא. "השפלה", לא. "קנאה", לא. "געגוע", לא. "תשוקה לא מרוסנת", לא. "צער עמוק", כן.
הרגש הכלוא שזוהה באמצעות תקשור המטוטלת היה צער עמוק או כמו שמופיע ברשימה בספרדית Desconsuelo. שאלתי את ש' האם רגש של צער עמוק בא לידי ביטוי באיזה שהיא דרך בחייה כיום.
"כן", השיבה. "אני חווה וחוויתי הרבה צער בחיי. אני בוכה הרבה ומבקשת עזרה מאלוהים. אני חולמת חלומות לא טובים לפעמים. היו לי כמה אירועים בחיי שגרמו לי לצער עמוק מאוד".
העובדה שש' זיהתה את רגש הצער מחוויותיה בחיים הנוכחים לא אומר שמקור הרגש הכלוא הוא בחיים האלה. יתכן שהאירוע המשמעותי הראשון שגרם להיווצרותו של הרגש הכלוא מקורו בגלגול חיים אחר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לכן השלב הבא בתהליך הוא לזהות את האירוע בו נוצר הרגש הכלוא. אני אוחז בידי במטוטלת ומבקש אישור לדעת את הזמן בו נוצר הרגש הכלוא. אחרי קבלת האישור אני שואל: "האם הרגש הכלוא נוצר בחיים הנוכחיים?". המטוטלת מתחילה להסתובב נגד כיוון השעון בסימן המוסכם של "לא". "האם הרגש הכלוא נוצר בגלגול חיים קודם?" המטוטלת מתחילה לזוז עם כיוון השעון בסימן של "כן".
בשלב הזה אני מעוניין לדעת באיזו תקופת חיים בדיוק זה קרה. האם לפני גלגול אחד, שניים, שלושה, כשאני מגיע למספר שמונה, המטוטלת מתחילה לזוז בכיוון ה-"כן".
התשובה הייתה חד משמעית. לפני שמונה גלגולי חיים, ש' חוותה את האירוע המשמעותי הראשון של צער עמוק שנשאר חרוט בנפשה.
השלב הבא בתהליך שחרור הרגש הוא להבין ולראות מה התרחש באותו אירוע.
אני מבקש אישור רוחני לראות את האירוע המכונן. אחרי קבלת האישור אני מבקש מש' להושיט את ידיה. אני אוחז בהן, עוצם את עיני והתמונות מתחילות להגיע.

הילדה הקטנה שממאנת להיפרד מאביה

אני רואה ילדה כבת שמונה יושבת ליד מיטת אביה הגוסס - שאביה בגלגול ההוא הוא הגרוש שלה, בעלה הראשון בחיים הנוכחיים. אני רואה בראשי שהילדה מאוד אהבה את אביה והייתה קשורה אליו מאוד. היה לה מאוד קשה להיפרד ממנו. ברגע שאביה החזיר נשמתו לבורא, הילדה פרצה בבכי ובצעקות מרות. הכאב היה חזק מנשוא. ראיתי איך שבני משפחה נכנסים לחדר ומוציאים אותה בכוח מהחדר בו שכב אביה המת.
התמונות הראו לי שבעקבות הצער שהיא חוותה, צער האובדן על מות האב ברמה הנשמתית, הם קבעו להיפגש שוב בחיים הנוכחיים, והפעם כבעל ואישה. גם הקשר הזה לא נועד להחזיק לנצח אלא דינו היה בפרידה, אבל הפעם לא פרידה של מוות, אלא פרידה של גירושין על מנת שהיא תוכל לסגור מעגל ולהבין שהמוות הוא רק התחלה חדשה.

עוד פרידה מאבא

סיפרתי ל-ש' את מה שראיתי. הייתי יכול לחשוב שכל מה שראיתי היה פרי דמיוני הפורה. אבל אז ש' הסתכלה עלי ואמרה: "אני בהלם. זה בדיוק מה שקרה לי בחיים האלה. בשנות ה-20 שלי אבא שלי נפטר. הייתי מאוד קשורה אליו ואהבתי אותו מאוד. הייתי איתו בבית החולים ברגע המוות שלו. כשהוא נפטר התחלתי לבכות ולצעוק. לא יכולתי לעמוד בצער של לאבד אותו. האחים שלי נכנסו לחדר והוציאו אותי בכוח. בדיוק כמו שתיארת."
גם לגבי הגרוש שלה, אביה מלפני שמונה גלגולי חיים, נזכרה בדבר שלא ייחסה לו חשיבות עד כה: "כשהכרתי את בעלי הראשון הוא היה מגיע למקום העבודה שלי עם אוכל כדי שלא אהיה רעבה. זה התחיל כמעט אחרי הפגישה הראשונה. תמיד היה מתקשר אלי ומתעניין אם אכלתי, אם אני צריכה משהו. הרגשתי שהוא מתנהג כמו אבא שלי בדאגה שלו. עכשיו שאתה אומר לי מה שראית, פתאום דברים מתחילים להסתדר."
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ניקוי הרגש הכלוא

עכשיו כשהאירוע הראשון שגרם לרגש הכלוא של הצער העמוק זוהה, יש צורך לנקות אותו. גם ברמה הנשמתית וגם ברמה הפיזית.
שאלתי היכן הרגש הכלוא נמצא בגופה. התשובה הייתה "בכליות". הכליות לפי הרפואה הסינית קשורות גם למערכת הרבייה. ש' עברה טיפול בכליות באמצעות הרפואה הקוריאנית ובמערכת המין וניגשנו לנקות את הרגש מהמקור.
בעזרת דמיון מודרך הובלתי אותה חזרה אל רגע המוות של אביה מלפני שמונה גלגולי חיים. היא חוותה שוב את הכאב. ביקשתי ממנה להגיע אל היום האחרון של חייה לפני שמונה גלגולי חיים ואל רגע המוות שלה עצמה. הנחתי אותה לראות ולחבור אל אביה באותם חיים שחיכה לה בעולם הרוח.
לאונרדו דניאללאונרדו דניאלצילום: דני בכר
בהמשך הנחיתי אותה להגיע אל הרגע בו הסכימו, אביה של לפני שמונה גלגולי חיים, והיא, לחזור אל החיים האלה כבעל ואישה בחיים אלה.
בשלב זה, והיות שלא מדובר בתהליך היפנוטי אלא דמיון מודרך, היה לה קשה לקבל את העובדה שבעלה הראשון בחיים הנוכחים הוא אביה מגלגול קודם. זה לא ממש הסתדר לה מהבחינה הדתית וגרם לה לחוסר נוחות.
"זה בסדר" אמרתי לה, "כשאספור עד 3 את תראי את המדריך הרוחני שלך עומד לידך. תבקשי ממנו להסביר לך את ההסכם עם נשמת אביך ומדוע זה דבר טבעי ברמה הרוחנית". "כשתסיימי לדבר עם המדריך שלך תעשי לי סימן עם הראש כדי שאדע שאת שם".
היא סימנה לי עם הראש והיה ניתן לראות שהיא מרגישה יותר רגועה ומבינה עכשיו.
כשפקחה את עיניה הרגישה הקלה, כאילו שאבן ירדה מלבה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

"אנחנו חיים פעם אחת", אומרים לנו מדי פעם כדי שנדע למצות עד תום את האפשרויות שהחיים מעניקים לנו.
מסתבר שכן. אנחנו חיים פעם אחת, כל פעם מחדש. תמיד אפשר לתקן, ואם לא תיקנו הפעם, תמיד נוכל לתקן בפעם הבאה.
לאונרדו דניאל - מומחה לכירולוגיה אישיותית, אבחונית וטיפולית, סו-ג'וק, NLP, ביופידבק. אבחון-הכוונה-העצמה
פורסם לראשונה: 11:56, 01.11.21