לקראת חודש הגאווה, פרסמה השבוע האגודה למען הלהט"ב את מדד הגאווה שלה, שבדק את יחסן של הרשויות המקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב, וכיצד הן תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב המקומי בשנה החולפת. לפי המדד, עיריית גבעתיים זוכה במקום הראשון, עיריית רמת גן אחריה, עיריית ראשון לציון במקום השלישי וכפר סבא במקום הרביעי. תל אביב-יפו, למרבה ההפתעה, הגיעה אך ורק למקום החמישי, כשעיריית ירושלים נותרה גם השנה בתחתית הדירוג.
את השיפור הגדול והמפתיע ביותר ביחס ללהט"ב, עשתה השנה עיריית דימונה, שמדורגת במקום ה-30 עם עלייה של 95% מהציון שקיבלה בשנה שעברה. הסיבה לזכייה היא כי בשנה החולפת, לראשונה מאז הקמתה, מינתה העירייה רכז לתחום הלהט"ב, והפעילה מעני רווחה ייעודיים לאוכלוסייה הגאה.
דוד פנחס הוא רכז הלהט"ב העירוני הראשון בדימונה. לדבריו, הסיבה להתקדמות העירונית בתחום היא פתיחת התקן לרכז עירוני לקהילה הגאה בפעם הראשונה בתולדות העיר, לצד ההחלטה להשתתף במיזם של המשרד לשוויון חברתי. "אני חושב שהמיזם הזה הוא אחד הדברים הכי גדולים שעשו במדינה, וזה השינוי הבאמת משמעותי שקורה פה. יש פה הרבה תקציבים ויש פה הרבה הנחיות והכול נורא-נורא מסודר.
"לראשונה נכנסנו לחינוך, לבתי הספר, העברנו הכשרות בנושא להט"ב, דיברנו עם יועצות ועם כל קאסט המורים שיש בכל בתי הספר. בתור אחד שגדל פה בעיר, היה לי מאוד חשוב לדאוג לנושא הנראות הלהט"בית. אף פעם לא הייתה פה מלכת דראג שהופיעה בציבור או משהו בסגנון הזה. אז זה הרבה דברים שנראים קטנים מול תל אביב, אבל הם גדולים בשביל דימונה".
"בתור אחד שגדל פה בעיר, היה לי מאוד חשוב לדאוג לנושא הנראות הלהט"בית. אף פעם לא הייתה פה מלכת דראג שהופיעה בציבור או משהו בסגנון הזה. אז זה הרבה דברים שנראים קטנים מול תל אביב, אבל הם גדולים בשביל דימונה"
ישראל זרי, המשנה לראש העיר רמת גן ומחזיק התיק לקידום הקהילה הגאה, מצטרף להתרגשות ולברכות החמות על ההתקדמות של דימונה: "זה היה רגע מאוד מרגש לשמוע על ההתקדמות של דימונה, וזה חלק מהכוח של המדד הזה. אני יכול להגיד שברמת גן, ספציפית, זה ממש היה יעד ומטרה. אני חבר המועצה הראשון שנמנה עם קהילת הלהט"ב ברמת גן, וכשלקחתי את הדבר הזה לפני ארבע שנים, גיליתי עד כמה לתחום המוניציפלי יש השפעה, אפילו יותר השפעה מהממשלה לדעתי על היום-יום שלנו.
"למשל, אם אין גינויים או אמירה חד משמעית נגד אירועים להט"בפובים, עלולה להיווצר תחושת חוסר ביטחון מאוד גדולה, במיוחד אצל המשפחות. לכן ברמת גן שמנו דגש על הדבר הזה. יש גינוי לכל מקרה להט"בופובי שקורה בעיר. אני מתחבר למה שדוד פנחס אומר על החינוך בדימונה - חינוך זה הנושא הכי חשוב. יותר חשוב משאני אוכל להתחתן, חשוב שיקום פה דור שמבחינתו להט"ב זה מובן מאליו. זאת המציאות שאנחנו רוצים לראות בעוד 10-20 שנה. כמובן שחשוב שהנוער ייחשף לזה כמה שיותר ממקום של הבנה ולמידה, חס וחלילה לא מתוך מקום של כפייה".