בשיתוף evian
כשהיינו ילדים לימדו אותנו שמים הם חיים, ש 60% ממסת גוף האדם היא מים. אפילו סיפרו לנו שאם אי פעם ניקלע לאי בודד, נוכל לשרוד שבוע ללא אכילה אבל לא נצליח לשרוד אם לא נשתה מים. לכן זה לא יפתיע אף אחד אם נספר לכם שמים, המרכיב החיוני יותר בגוף האדם, הם גם מקור טבעי שיכול לשפר לכם את מצב הרוח בשניות ספורות.

3 צפייה בגלריה
שיווק לשימוש הכתבה בלבד
שיווק לשימוש הכתבה בלבד
הקשר בין שתיית מים למצב הרוח שלנו
כשאנחנו עגמומיים אנחנו נוטים להתכנס בתוך עצמנו, לחפש מאכלי נחמה (מישהו אמר גלידות?) ואולי לצפות באיזה סרט טוב ולהתנתק מהעולם עד יעבור זעם, אבל מסתבר שדווקא גמיעה של בקבוק מים קטן וצונן יסייע לשמירה על מצב רוח טוב. למה זה קורה? בלי להיכנס ליותר מידי מונחים מדעיים ומתישים, קוראים לזה בפשטות הידרציה – הידרציה נכונה חיונית לתפקוד מיטבי של הגוף והנפש, לשחרור מבוקר של אנדרופינים, ולאיזון פיזי שמשפיע כמובן גם על האיזון הנפשי. מחסור במים, עשוי לגרום לשחרור מופחת של אנדרופינים הידועים כמשפרי מצב רוח טבעיים. אתם יודעים בדיוק כשאנדרופין לא משתחרר בזמן. חבל לכולנו על הזמן.

3 צפייה בגלריה
שיווק לשימוש הכתבה בלבד
שיווק לשימוש הכתבה בלבד
כמה מים צריך לשתות ביום?
כמה פעמים כשצעדתם ביום חם בחוץ, חשתם עצבנות, חוסר מנוחה ואפילו עצבות? אחד התסמינים המיידיים של התייבשות היא עצבנות, קשיי ריכוז, מצב רוח רע שמתדרדר עד מהרה לכאבי ראש וקשיים בתקשורת עם הסביבה. כששואלים אותנו מה קרה, אנחנו מתעצבנים, כאב הראש לא עובר ואז חוזר חלילה. מה התרופה הטובה ביותר? מים, רצוי קרים, והרבה.

הדרך להפחתת רמות המתח

והנה עוד הסבר סמי מדעי להשפעה החיובית של המים, עם מילה שיום אחד תשמש אתכם בתשבץ: נוירוטרנסמיטורים או בעברית מוליכים עצביים. תזכרו איפה קראתם את זה קודם. מים מעורבים בייצור והובלה של המוליכים העצביים שאחראים בדיוק כמו סרוטונין ודופמין לוויסות מצב הרוח ולתחושה של שמחה עילאית. אוקי, לא צריך להתלהב, אולי את האור הגדול לא תראו, והבעיות הקשות ביותר בחייכם לא יפתרו, אבל בהחלט תוכלו בעזרת שתיית מים להפחית את רמות המתח, להוריד את רמות הקורטיזול, הידוע יותר בשמו העממי גם כהורמון הלחץ, שאלוהים יודע שהוא קיים בחיים האלה בשפע, ולהיות הרבה יותר שמחים, רגועים. תוכלו לחשוב בבהירות, לקבל החלטות נכונות מתוך איזון פיזי ונפשי, ובעיקר להיות נעימים לעצמכם קודם כל ואחר כך גם לסביבה.
3 צפייה בגלריה
שיווק לשימוש הכתבה בלבד
שיווק לשימוש הכתבה בלבד
הדרך לאיזון פיזי ונפשי מתחילה בשתיית מים

הפסקת שתייה

אגב, בעידן בו מיינדפולנס היא פעילות שנכנסת לשגרה אפילו במקומות עבודה, דעו כי הקדשת זמן לשתיית מים ותשומת לב לטקס השתייה עצמו (כן, כן יש דבר כזה "טקס שתיית מים") יכולה לתרום למצב רוח חיובי. העובדה שאנחנו עוצרים לרגע את שטף הלחץ של היום-יום, שאנחנו לוקחים הפסקה שנועדה להשתיק את הקולות מסביב ושמים את עצמנו במקום הראשון, משפרת מידית את מצב הרוח והופכת אותנו להרבה יותר נעימים ומסוגלים להתמודד גם עם האנשים המעצבנים בעבודה. אז שתו רגע מים, ותמשיכו בכל הכוח.
בשיתוף evian
פורסם לראשונה: 06:00, 07.08.23