בשיתוף evian כל מי שאימונים מהווים חלק משמעותי מחייו, מבין ויודע שאי אפשר לצאת מהבית בלי בקבוק מים ולשתות לפני, במהלך ואחרי האימון. זה לא סוד, מים הם חיוניים לשמירה על הבריאות הכללית - ומהווים גם חלק משמעותי ביותר בשמירה על הכושר. איך זה עובד? שמירה על מאזן מים תקין בגוף מסייעת קודם כל לתפקוד מקסימלי של ביצועי האימון.
בין אם יצאתם לריצה או שאתם מאלה שמעיפים משקולות באוויר במזגן, בלי כמות מספקת של נוזלים בגוף לא תוכלו לשפר ואפילו לשמר את ההישגים שאתם עובדים עליהם כל כך קשה.
2 צפייה בגלריה
אויאן - כושר - שיווק
אויאן - כושר - שיווק
לשמר את ההישגים בעזרת שתייה

הלחות ששומרת עלינו

במונחים מקצועיים מדברים על המילה הידרציה, או "לחות". אנחנו סולדים ממנה בקיץ הישראלי, אבל ממש רוצים שהיא תהיה בגוף שלנו. הלחות עוזרת לשיפור סיבולת לב ריאה וכוח ותומכת בהעברת חמצן לשרירים. ולמי שלא יודע: מדובר באחד התהליכים הקריטיים ביותר שמתרחשים בגוף במהלך פעילות גופנית.
בנוסף לאספקת חמצן לשרירים ורוויה בזמן מאמץ, שתיית מים במהלך פעילות גופנית מסייעת לוויסות טמפרטורת הגוף באופן מאוזן, קצת כמו לעמוד מול מאוורר רק הרבה יותר בריא. בזמן מאמץ גופני טמפרטורת הגוף עולה מכיוון שהפעילות המטבולית מוגברת, הזעה היא מנגנון הקירור הטבעי של הגוף, והיא מסתמכת על רמות מים מספקות כדי לפעול ביעילות. הידרציה נכונה עוזרת לווסת את טמפרטורת הגוף במהלך האימונים, מונעת "חימום יתר" ואיתו בעיות פוטנציאליות הקשורות לחום.

שמירה על האנרגיה

ועוד לא דיברנו על אנרגיה ומיקוד, שבלעדיהם אי אפשר לצאת לכיוון מכון הכושר על אחת כמה וכמה על התמדה באימון שדורש מאמץ, ריכוז ומשמעת. התייבשות לכשעצמה גורמת לעייפות, טשטוש, תפקוד קוגניטיבי לא מיטבי ורמות אנרגיה נמוכות. המים גם מסייעים להעלאת רמות האנרגיה ועימן מצב הרוח וגם שומרים עליכם ממוקדים ומלאי מוטיבציה בזמן שאתם מרימים משקולות, עושים אירובי, שוברים שיאים וצולחים את הקילומטר העשירי.
מתאמנים ותיקים יודעים שאחד הפרמטרים לאימון מוצלח ושמירה על כושר טוב ותוצאות היא היכולת לתת לשרירים להתאושש. גם כאן המים הם בעלי תפקיד חיוני בשמירה על תפקוד השרירים לאחר האימון וסיוע להתאוששות בזמן מנוחה. מאזן מים תקין מסייע למנוע התכווצויות שרירים, ואף יכול להפחית את הסיכוי לשרירים כואבים ומכווצים. הם אפילו מורידה את הסיכון לפציעות על ידי כך שהם פועלים כמעין חומר מסכך למפרקים, מה שמפחית את החיכוך במהלך הפעילות וכל מתאמן יודע שמפרק גמיש, משמע פחות כאבים, ופחות פציעות.
2 צפייה בגלריה
אויאן - כושר - שיווק
אויאן - כושר - שיווק
הסוד לשמירה על האנרגיה

תמיכה בחילוף החומרים

ואם כל זה לא מספיק משכנע אתכם, אז הנה מה שבאמת יגרום לכם לרוץ ולשתות הרבה יותר מים. שתייה נכונה של מים תומכת במטבוליזם, ובמילים אחרות: היא תומכת בחילוף חומרים בריא, עוזרת לשלוט במנגנון רעב ושובע מה שאומר: גורמת לנו לאכול פחות שטויות. ואפילו מחקרים מדעיים הצליחו להוכיח ששתיית מים עשויה להגדיל את מספר הקלוריות שהגוף שורף במנוחה. ובמילים אחרות – שתו מים, זה טוב לא רק לכושר, אלא גם לבריאות.
בשיתוף evian
פורסם לראשונה: 10:25, 10.08.23