גוגל מתכננת לשלב טכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית בסייעת הקולית שלה אסיסטנט. על פי דיווח של אתר axios אמש (יום ב') המטרה היא לאפשר לאסיסטנט יכולות מקבילות לשירותי הבינה המלאכותית היוצרת כגון ChatGPT של OpenAI או Bard של גוגל עצמה. עבור החברה מדובר בקפיצת מדרגה בשילוב של שירות AI יוצר באפליקציה שנמצאת בשימוש של הציבור הרחב. עבור המשתמשים מדובר בשינוי הדרך בה הם משתמשים באסיסטנט, שינוי שאמור להפוך אותה ליותר ידידותית ושימושית.
1 צפייה בגלריה
גוגל אסיסטנט
גוגל אסיסטנט
גוגל אסיסטנט
(צילום: shutterstock)

עוד בנושא:

בחברה הסבירו שהם כבר החלו לעבוד על הפרויקט, וזאת למרות שרשמית מדובר בצעד שנחשף רק אתמול במייל שנשלח לעובדים. מבחינה תפעולית, גוגל תאחד את הצוותים שעובדים על שני המוצרים, אסיסטנט ובארד. כמובן שהדבר ילווה בצמצומים, אבל בחברה אומרים שמדובר בעשרות בודדות של עובדים מתוך אלפים שעובדים על הטכנולוגיות האלה.
יש לציין שגוגל לא פועלת בוואקום. גם אמזון עובדת במרץ על אלכסה, הסייעת הקולית שלה, ומתכננת לספק לה יכולות דומות. מיקרוסופט השיקה מוצר בשם Co-pilot שהוא למעשה מנוע בינה מלאכותית יוצרת מבוסס ChatGPT לאפליקציות אופיס, גם מנוע החיפוש בינג שודרג ביכולות אלה. בגוגל מנגד לא ממש חשפו מתי אם בכלל בארד ישולב ישירות במנוע החיפוש שלה שמהווה את מוצר הדגל. בניגוד למיקרוסופט, גוגל מאוד זהירה, ובארד, שאומנם זמין לשימוש הקהל הרחב, מוגדר כ"ניסוי" ומשווק עם אזהרה על כך שמדובר בטכנולוגיה לא בשלה שאי אפשר להסתמך עליה עדיין.
חוץ מאמזון ומיקרוסופט, גם מטא שינסה מותניים והחלה לחשוף במרץ את טכנולוגיות ה-AI שלה. היא צפויה להשיק צ'אטבוטים ייעודיים לנושאים שונים שישולבו בפלטפורמות המדיה החברתית שלה ואפילו במטאברס העתידי שהיא מתכננת. החברה היחידה שעדיין לא ברור לאן מועדות פניה היא אפל. אמנם פורסמו דיווחים על כך שהיא עובדת על טכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית משלה, אבל עד כה נראה שהיא לא משחקת תפקיד מעשי בפריצת ה-AI לחיינו.
אם המהלך של גוגל יבשיל לשירות בוגר ואמין, יכול מאוד להיות שזו תהיה נקודת הפריצה לממשקים קוליים עבור מחשבים, סמארטפונים ומוצרי אלקטרוניקה. הרעיון שנוכל לדבר בשפה טבעית ולבקש מכל מכשיר לבצע את הפעולה שבעבר דרשה לחיצה על כפתורים יהפוך מחלום של סופרי מדע בדיוני למציאות. לחברה יש את כל הכלים להיות הראשונה לפרוץ עם שירות מעין זה שלא יעשה בושות, ואם היא תצליח להפוך אותו לפלטפורמה המובילה לשליטה במוצרי בית או משרד חכם היא גם תעקוף בסיבוב את כל מתחרותיה.