בדרך ל-TruthGPT? אילון מאסק הכריז הערב (יום ד') על חברת בינה מלאכותית חדשה בשם xAI שתתחרה בין היתר ב-OpenAI ובגוגל. לפי האתר של החברה החדשה, המטרה שלה היא "להבין את הטבע האמיתי של היקום". עוד נכתב כי מדובר בחברה נפרדת מטוויטר (ששמה הרשמי שונה לאחרונה ל-X), אך היא תעבוד בצמוד אליה ולטסלה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: Gonzalo Fuentes / Reuters)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בציוץ שפרסם הערב כתב מאסק כי הוא מקים את החברה על מנת "להבין את המציאות". לצדו של מאסק, שיעמוד בראש החברה, כולל הצוות של xAI שורה של חוקרים שעבדו בעבר ב-DeepMind, OpenAI, גוגל, מיקרוסופט, טסלה ואוניברסיטת טורונטו. לטענת xAI, עובדיה תרמו בעבר ל"כמה מהשיטות הנפוצות ביותר בתחום" ועבדו על פיתוחים פורצי דרך כמו מודל השפה המתקדם GPT-4. אחד החוקרים הבולטים בחברה הוא איגור בבושקין, שעבד בעבר ב-OpenAI, גוגל ו-DeepMind. בכירי xAI צפויים להציג את עצמם ולהשיב על שאלות בשיחת טוויטר ספייסס (שיחת אודיו מרובת משתתפים) ביום שישי הקרוב.
מאסק נמנה על מייסדי OpenAI, אך הוא עזב את החברה ב-2018 - שנים לפני שהשיקה את ChatGPT - והפך מאז לאחד המבקרים הבולטים שלה. בין היתר טען מאסק כי החברה מוטה לצד שמאלי של המפה הפוליטית ("Woke", במילים שלו) ונשלטת בפועל על ידי מיקרוסופט שהשקיעה בה 13 מיליארד דולר.
בריאיון שהעניק לרשת פוקס ניוז באפריל האחרון אמר מאסק כי הוא מתכוון לבנות מודל בינה מלאכותית בשם TruthGPT, שינסה להבין את טבעו של היקום. "אני חושב שזו עשויה להיות הדרך הכי טובה לבטיחות, כי לא סביר שבינה מלאכותית שאכפת לה להבין את היקום תחסל בני אדם, מאחר שאנחנו חלק מעניין מהיקום", הסביר מאסק בריאיון. באותו חודש דווח לראשונה כי הוא הקים חברת בינה מלאכותית חדשה בשם xAI וכי הוא רכש עבורה 10,000 מעבדים גרפיים (GPUs) של חברת אנבידיה, שמשמשים לאימון והרצה של מודלי AI. xAI מצטרפת לשורה ארוכה של חברות פעילות שמאסק מעורב בהן: המיליארדר מכהן כמנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות טסלה וחברת החלל ספייס-אקס; מאז השנה שעברה הוא הבעלים של טוויטר; ובנוסף הוא ייסד את נוירלינק, שמפתחת ממשק לשליטה במחשב באמצעות שבב שיושתל במוח, ואת בורינג, שחופרת מנהרות שיאפשרו תחבורה מהירה ללא פקקי תנועה.