בשורות טובות לשיר סנדה, מייסדת "שר פיטנס", ולבעלה עידן מעטי: לאחר אסיפות הנושים שהתקיימו לפני מספר ימים, הושג הרוב הדרוש באסיפות הנושים של כל אחד מבני הזוג לשם אישור הסדר הנושים לבני הזוג. בית המשפט התבקש בשבוע שעבר להורות על אישורי הסדרי הנושים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
מדובר בהצעת הסדר משופרת באופן משמעותי שהוצעה על ידי בני הזוג מזו שהוצעה במקור במאי. השופטת, בטינה טאובר, קבעה דיון בעניין אישור ההסדרים ל-16 באוקטובר. בין השאר התחייבה שיר סנדה לשלם לקופת הנושים 50% מכל תמורה שתתקבל אצלה בגין השתתפותה בתוכנית ריאליטי, אם וכאשר תשתתף, בערוצי התקשורת הגדולים.
2 צפייה בגלריה
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
במאי האחרון שיר סנדה (36), מייסדת רשת "שר פיטנס" שנמכרה לאחרונה לחברת גוד פארם מקבוצת רמי לוי, הגישה יחד עם בעלה בקשה להסדר חוב עם נושיהם. במסגרת הבקשה, סנדה הציעה בתחילה לשלם סך של 2,000 שקל לחודש למשך תקופה של 36 חודשים מגובה חובותיה. גם בעלה של סנדה הגיש אותה בקשה והציע לשלם 2,000 שקל לתקופה של 36 חודשים.
יש לציין כי בכפוף לאישור הצעת ההסדר, ישולם לקופת ההסדר סך נוסף של 850 אלף שקל, אותם התחייבה חברת גוד פארם להעביר לנושים האישיים של בעלי המניות שיר סנדה ובעלה עידן מעטי, שהיה מנכ"ל הרשת.
הבקשה של השניים הוגשה לפי סעיף לחוק חדלות הפירעון החדש, המאפשר לשיר סנדה ולבעלה להגיע להסדר חוב עם הנושים שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים. כלומר, בלי להיכנס להליך חדלות פירעון. מהבקשה עולה כי שיר ובעלה הינם ערבים לחובות החברה "שר פיטנס" העומדים על סך כ-17 מיליון שקל.
השופטת טאובר נעתרה לבקשת בני הזוג ומינתה לבקשתם מנהלי הסדר, אולם קבעה והבהירה כי הסכום שיפקידו לקופת ההסדר מידי חודש, עד החלטה אחרת, יעמוד על 4,000 שקל ליחיד ולא על 2,000 שקל ליחיד כפי שהציעו.
חברת שר פיטנס נקלעה במרץ לחובות של 24 מיליון שקל, בין השאר בשל משבר הקורונה. בית משפט מינה לה במרץ את הנאמנים עו"ד חנית נוב ורו"ח עישאן יאסר. כמו כן, בשנת 2020 ילדה שיר את בנה השני ובמהלך הלידה תקף אותה חיידק אלים וימים ספורים אחרי הלידה הייתה מורדמת ומונשמת, במצב של בין חיים ומוות.
בתחילת אפריל הרשת נמכרה כאמור לגוד פארם. לרשת יש כ-4,000 לקוחות והיא הפעילה שבעה סניפים והעסיקה כ-120 עובדים, שמרביתם יוצגו על ידי עו"ד אופיר רונן.

16 תביעות נגד סנדה, 15 תביעות נגד בעלה

מהבקשה שהגישו באי כוח בני הזוג ובאת כוח מנהלי ההסדר, עולה כי בסך הכל הוגשו 16 תביעות חוב כנגד שיר סנדה בסך כולל של כ-22 מיליון שקל, וכן 15 תביעות חוב כנגד מעטי בסך כולל של כ-27 מיליון שקל. יש להדגיש כי רוב תביעות החוב כנגד החייבים הינן בגין חובות של חברת שר פיטנס וכי ביחס לחלק מתביעות החוב לא צורפו מסמכים התומכים בכך שהחובות הינם אישיים כנגד החייבים וסוגיה זו תתברר על ידי מנהלי ההסדר במסגרת הכרעות החוב.
2 צפייה בגלריה
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
שיר סנדה בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
ב-6 באוגוסט התבקשו הנושים להצביע על הצעת הסדר משופרת באופן משמעותי מזו שהוגשה במקור לבית משפט במאי. במסגרת הצעת ההסדר שאושרה על ידי הנושים של שיר סנדה, יוקנו לקופת ההסדר המקורות הבאים:
  • מחצית מסך של 850 אלף שקל שצפוי להתקבל מחברת גוד פארם בהתאם להתחייבותה במסגרת רכישת המותג "שר פיטנס";
  • מחצית מסך של חצי מיליון שקל שיתקבל מתמורת נכס בחיפה;
  • תשלום של 300 אלף שקל שיועבר ב-60 תשלומים חודשיים של 5,000 שקל כל תשלום;
  • תשלום בגובה של 35% מכל סכום שיתקבל לאחר תשלום שכר טרחה עו"ד והוצאות ניהול ההליך בתביעת רשלנות רפואית נגד ביה"ח איכילוב ומשרד הבריאות;
  • כל סכום ששולם על ידי סנדה בגין עניינים רפואיים והושב לה;
  • תשלום בגובה 20% מכל הכנסה ברוטו של סנדה העולה על 65 אלף שקל לחודש לתקופה קצובה;
  • תשלום שיועבר על ידי סנדה בסך השווה לשווי 5% מתוך 15% (שליש) מהאופציות להן זכאית סנדה בחברת גוד פיטנס במועד ההבשלה הראשון;
  • כספי פוליסת ביטוח לחיסכון, תוכניות חיסכון וקרנות השתלמות (מלבד קופות פנסיה וגמל).
כמו כן, כל נכס שיתגלה בעתיד ולא דווח ימומש ותמורתו תועבר לקופת ההסדר וכן תשלום כאמור בגובה 50% מכל תמורה שתתקבל אצל סנדה בגין השתתפותה בתוכניות ראליטי במהלך שלוש שנים מיום אישור הצעת ההסדר.
באשר לבעלה של סנדה, עידן מעטי, הוסכם כי לקופת ההסדר יוזרמו בין השאר מחצית מסך של 850 אלף שקל שצפוי להתקבל מחברת גוד פארם בהתאם להתחייבותה במסגרת רכישת המותג "שר פיטנס", מחצית מסך של חצי מיליון שקל שיתקבל מתמורת נכס בחיפה, תשלום של 300 אלף שקל שיועבר ב-60 תשלומים חודשיים של 5,000 שקל כל תשלום, כספי פוליסת ביטוח לחיסכון, תוכניות חיסכון וקרנות השתלמות ועוד.
במסגרת הבקשה שהוגשה לבית המשפט צוין כי "מנהלי ההסדר סבורים כי הצעות ההסדר של בני הזוג החייבים משקפות לאשורה את מצבת נכסיהם של החייבים, וזאת לאחר שבוצעו על ידם חקירות ובדיקות רחוב היקף. מבדיקות שביצעו מנהלי ההסדר לא נמצאו נכסים נוספים לטובת החייבים שאינם הנכסים המוקנים במסגרת הצעות ההסדר".
מטעם עורכי הדין לירום סנדה ואלעד חן, המייצגים את בני הזוג, נמסר: "הסדר הנושים משקף את המשך המאמצים הכבירים של מרשיי לפעול למען הנושים ולשים את הסאגה מאחוריהם וניתן לראות זאת עת הוקנו רכיבים מוגנים לטובת הנושים והוצע סכום משמעותי מאוד החורג מאמות המידה של הממונה. נמתין לסיום ההליכים בדיון הקרוב".