בנק לאומי נגד שיר סנדה, מייסדת רשת שר פיטנס: הבנק טוען כי ההסדרים המוצעים על ידי שיר סנדה ובעלה עידן מעטי, על פיהם ישלמו לקופת הנושים סכום חודשי של 2,000 שקל בלבד לתקופה של 36 חודשים, "הינם מגוחכים, מנותקים מן המציאות ובלתי מתקבלים על הדעת". בנק לאומי, המיוצג על ידי עו"ד דרור טימור ממשרד עו"ד יעקב סלומון, ליפשיץ ושות', הוא אחד מהנושים של חברת שר פיטנס. במסגרת תגובה לבית המשפט המחוזי בחיפה על ההצעה של סנדה להסדר, טען הבנק כי "הבנק הינו נושה מובטח ומהותי של החברה. סכומי החוב המגיעים לבנק מאת החברה מגיעים לכדי למעלה מסך של 6.6 מיליון שקל, וזאת בנוסף לחובות אישיים של שיר סנדה ועידן מעטי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן )
שיר סנדה (36), מייסדת רשת שר פיטנס, שנמכרה לאחרונה לחברת גוד פארם מקבוצת רמי לוי, הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בחיפה בקשה להסדר חוב עם נושיה. מהבקשה עולה כי סנדה מציעה במסגרת הצעת ההסדר לשלם סך של 2,000 שקל לחודש למשך תקופה של 36 חודשים מגובה חובותיה. יש לציין כי בכפוף לאישור הצעת ההסדר ישולם לקופת ההסדר סך נוסף של 850 אלף שקל אותם התחייבה חברת גוד פארם, שרכשה לאחרונה את הרשת, להעביר לנושים האישיים של בעלי המניות שיר סנדה ובעלה עידן מעטי, שהיה מנכ"ל הרשת. גם בעלה של סנדה, עידן מעטי, שהיה מנכ"ל החברה, הגיש אותה בקשה ומציע גם לשלם 2,000 שקל לתקופה של 36 חודשים. יש לציין כי במסגרת הבקשה להסדר החוב שהגישו השניים ציינו כי החובות נובעים כתוצאה מחובות הרשת.
הבקשה של השניים הוגשה לפי סעיף לחוק חדלות הפירעון החדש המאפשר לסנדה להגיע להסדר חוב עם הנושים שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים. כלומר, בלי להיכנס להליך חדלות פירעון. מהבקשה עולה כי שיר ובעלה הינם ערבים לחובות החברה העומדים על סך כ-17 מיליון שקל. סנדה, באמצעות עו"ד לירום סנדה, ביקשה להורות על העברת ניהול הליכי ההסדר לבית המשפט המחוזי בחיפה שם מתנהל התיק בעניין רשת שר פיטנס.

"לא יעלה על הדעת"

בנק לאומי הגיב אתמול לבית המשפט וטען בנוסף כי "הבנק מתנגד להסדרים המוצעים באופן נחרץ. אם בכוונת המבקשים (בני הזוג -ל.ד) לנסות לקדם הסדרי נושים שיוכלו לזכות לתמיכת הנושים, עליהם לגבש הסדרים בעלי אופי שונה בתכלית, שיכללו תשלומים גבוהים עשרות מונים מכפי שהוצע בבקשות וישקפו את יכולתם הכלכלית וההתחייבות שלקחו על עצמם כאשר ערבו לחובות החברה. שנית, חשוב להקנות לנאמנים סמכויות חקירה נרחבות לגבי המבקשים, ובכלל זה איתור הנכסים שלהם... לא יעלה על הדעת שנושי החברה יתבקשו למחוק חובות בהיקף של מיליוני שקלים בעוד שיר סנדה ועידן מעטי, אשר הובילו את החברה לתהום, בין היתר בשל משיכת כספים מהחברה לצורכיהם האישיים, ממשיכים לפעול באופן לא מוסרי ולפרסם ברשתות החברתיות את חייהם הראוותניים... יש להשית על המבקשים צו תשלומים בסכום משמעותי", נטען.
חברת שר פיטנס נקלעה לאחרונה לחובות של 24 מיליון שקל ובית משפט מינה לה במרץ את הנאמנים עו"ד חנית נוב ורו"ח עישאן יאסר. בתחילת אפריל הרשת נמכרה לגוד פארם. לרשת יש כ-4,000 לקוחות והיא הפעילה 7 סניפים והעסיקה כ-120 עובדים. עו"ד אופיר רונן המייצג 80 מעובדי הרשת ציין לאחרונה כי "העובדים קיבלו מהמוסד לביטוח לאומי את משכורות חודש פברואר וחלק יחסי של מרץ בהליך מזורז, לפני חג הפסח והם צפויים לקבל מהמוסד לביטוח הלאומי את יתרת גמר החשבון המגיעה להם תוך פחות מחצי שנה".
בתוך כך, שיר סנדה ובעלה הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה תשובה לתגובת בנק לאומי וציינו בין השאר באמצעות עו"ד לירום סנדה כי "עם כל הכבוד הראוי לבנק לאומי, בשלב זה אין הוא צד להליך הסדר הנושים הפרטני של היחידים (שיר ובעלה -ל.ד), ואין לו סמכות או מקום להביע עמדתו. ההסדר של היחידים אינו כולל תשלום של 36 חודשים לפי 2,000 שקל, כי אם תשלום של 850 אלף שקל אותו לא יקבלו הנושים בהיעדר הסכמות". עוד נטען כי הבנק סיכן עצמו בכך שנתן הלוואות במימון דק ללא לקיחת בטחונות מתאימים. עוד התבקש בית משפט לגרוע מהתיק את תגובת בנק לאומי שהוגשה"ללא שום החלטה בנושא ו/או סמכות בחוק".
עו״ד לירום סנדה, בא כוח שיר סנדה מסר בתגובה: "לא ברורה התנגדות הבנק שכן היא הוגשה טרם זמנה ובהעדר הרשאה מטעם בית המשפט. הסדר נושים מאושר ויוצא לדרך על ידי אישור הממונה. לאחר שבנק לאומי יפעל ויגיש תביעת חוב כדין ואף יממש את ערבות המדינה שלו ניתן יהיה לדון בעמדתו. זאת ועוד חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי טומן בחובו אפשרות לאישור הסדר נושים אף עם התנגדות. מושכלות יסוד בהליכים משפטיים הן שתמיד נושה יתנגד להסדר ויבקש עוד כספים. מכאן סמכותו של בית המשפט הנכבד לעשות את השיקולים הנכונים עבור הנושה וכלל הצדדים להליך ולאשר את ההסדר. למותר לציין כי ההסדר טומן בחובו תרומה של 850,000 שח מחברת גוד פארם אשר רכשה את פעילות שר פיטנס".